۰ نفر

اسرار زندگی مشترک؛ با شوهری که مسائل مالی خود را مخفی می کند، چه کنیم؟

۲۷ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۳۵
کد خبر: 695706
اسرار زندگی مشترک؛ با شوهری که مسائل مالی خود را مخفی می کند، چه کنیم؟

مسئولیت های مالی را تقسیم کنید،از حقوق مالی خود مطلع باشید،اطلاعات مالی را از همسرتان بخواهید،یک میانجی پیدا کنید ،اینگونه می توانید تا حدودی از وضعیت مالی شوهر خود مطلع شوید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، با شوهری که مسائل مالی خود را مخفی می کند باید با سیاست های خاصی رفتار کرد تا اطلاعات کافی به دست آورد.

در میان زوج‌های متاهل زندگی با شوهری که مسائل مالی خود را مانند دوران مجردی مدیریت می کند، همیشه یک پای زندگی می لنگد. اگر شوهر مراقب همه چیز باشد، از درآمد و خرج گرفته تا پس انداز و سرمایه گذاری، تمایل به دیکته کردن شرایط به همسر خود دارد.

در برخی موارد، زوجه مجبور است هر ماه برای رسیدگی به مخارج منزل یا شخصی پول بخواهد و یادآوری کند. در بسیاری از ازدواج‌ها، شوهر وضعیت مالی خود را به اشتراک می گذارد، اما اطلاعاتی درباره حقوق، مخارج یا سرمایه‌گذاری‌های خود ندارد.

برای هر دو زن و شوهر بسیار مهم است که نه تنها در مورد مسائل مالی یکدیگر در جریان باشند، بلکه به طور مساوی از ثروت بهره مند شوند. اگر اینطور نیستید و در یافتن زمینه مشترک مشکل دارید، نکات زیر را دنبال کنید تا بدانید چه کاری باید انجام دهید.

1. حقوق مالی خود را بشناسید

زن حق قانونی دارد که امکانات اولیه و آسایش اعم از غذا، لباس، سکونت، تحصیل و درمان را برای خود و فرزندانش از شوهر تأمین کند. بنابراین، درک کنید که به عنوان یک خانه دار، نباید از شوهرتان پول بخواهید.

او طبق قانون موظف است آن را در اختیار شما قرار دهد. همچنین، زن حق دارد از جزئیات حقوق و دستمزد شوهرش مطلع شود. این مهم است زیرا مقدار حقوق و دستمزد همسر را در مورد میزان پولی که می تواند برای مخارج خانگی و شخصی داشته باشد روشن می کند.

مسائل مالی مخفی

2.مسئولیت مالی را تقسیم کنید

اگر شوهرتان اطلاعات مالی را به اشتراک نمی گذارد، ممکن است در ابتدای رابطه، هیچ علاقه ای به معاملات مالی نداشته باشید. اگر می خواهید وضعیت موجود را تغییر دهید، در مورد آن با همسر خود صحبت کنید.

مهم است که نه تنها علاقه خود را نشان دهید، بلکه مسئولیت های مالی را بر اساس مهارت های فردی خود تقسیم کنید. اگر در سرمایه گذاری خوب هستید، مسئولیت را به عهده بگیرید ، کار درآمد و پرداخت قبوض را به شوهر بسپارید. اگر سرمایه گذاری نقطه قوت شما نیست، می توانید بودجه خانوار و پرداخت قبوض را مدیریت کنید و سرمایه گذاری را به همسرتان بسپارید.

3. اطلاعات مالی را بخواهید

اگر شوهر از روی عادت یا تنبلی و نه از روی بدخواهی اطلاعاتی را به اشتراک نمی گذارد، مطمئن شوید که به طور دوره ای آن را از او می خواهید. هر دو شریک زندگی باید از جنبه های مالی مهم آگاه باشند زیرا اگر یکی از آنها فوت کرد، دیگری نباید بی خبر بماند.

در حالی که مهم نیست به صورت روزانه با هم ارتباط برقرار کنید یا نه اما در مورد اهداف و بودجه هر دو باید در یک وضعیت مطمئن باشند. اطمینان حاصل کنید که حساب ها و رمزهای عبور همه حساب های پس انداز و سرمایه گذاری آنلاین و آفلاین را می دانید.

همچنین باید درباره سرمایه گذاری ها اطلاع داشته و به اسناد اصلی همه بیمه نامه ها اعم از زندگی، سلامت، وسیله نقلیه یا خانه دسترسی داشته باشید. در نهایت، اطمینان از دسترسی به اسناد وصیت نامه و دارایی، که برای انتقال دارایی ها ضروری است.

4. یک میانجی پیدا کنید

اگر سعی کرده اید با شوهرتان درباره نیاز به در اختیار گذاشتن اطلاعات مسائل مالی مهم صحبت کنید و او تمایلی به انجام این کار ندارد یا صراحتاً امتناع می کند، سعی کنید از یک میانجی کمک بگیرید.

این فرد می تواند شخص قابل اعتماد یا یکی از بستگان بزرگتر باشد که مورد احترام هر دو همسر قرار می گیرد و می تواند به رفع بن بست کمک کند. اگر این کار موثر نبود، به یک مشاور مالی مراجعه کنید، که می تواند موضعی عینی و عملی در مورد نیاز به اشتراک گذاری جزئیات مسائل مالی اتخاذ کند. اگر این نیز با شکست مواجه شد، به عنوان آخرین راه حل به دنبال یک مشاور ازدواج باشید، زیرا مسائل و شکاف‌ها به وضوح عمیق‌تر هستند و شامل ازدواج شما می‌شوند، نه صرفاً امور مالی.

ترجمه و تدوین: اقتصادآنلاین
خبرنگار: مهتاب لطفیان