۰ نفر

ازدواج با مرد متاهل؛ حقایق و ابهاماتی که همیشه وجود دارد

۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۲۲:۱۷
کد خبر: 678012
ازدواج با مرد متاهل؛ حقایق و ابهاماتی که همیشه وجود دارد

ازدواج کردن با مرد متاهل، می‌تواند ازدواج پرخطری باشد چون مرد باید بتواند نیازهای هر دو همسرش را به اندازه کافی برآورده کند و برای هر دو وقت کافی را اختصاص دهد.

با مرد متاهل ازدواج کنم یا نه ؟ مشکلات ازدواج با مرد زن دار

به گزارش اقتصاد آنلاین، اگر نتواند این کار را بکند و بر قول‌ها و وعهده‌هایی که به خانم‌ها داده است عمل نکند، هم بین دو خانم مشکلات زیادی پیش خواهد آمد و هم در زندگی‌های مشترک. سلب شدن آرامش، یکی از این مشکلات است که آثار مخربی روی افراد خواهد داشت. در این مقاله درباره ازدواج با مرد متاهل توضیح می‌دهیم که آیا درست است یا غلط، قبل از ازدواج باید به چه چیزهایی دقت کنید و چه کار باید بکنید تا احتمال شکست خوردن این ازدواج کاهش پیدا کند و مشکلات این گونه ازدواج‌ها چیست؟

آیا چند همسری خوب است؟

از لحاظ شرعی چند همسری ممنوع نیست و افراد می‌توانند چندین بار ازدواج کنند یا هم زمان چند همسر داشته باشند. از لحاظ فرهنگی در جامعه امروزی این موضوع بسیار زیاد پذیرفته نیست، البته در یک سری از فرهنگ‌ها که از سنت‌های قدیمی استفاده می‌کنند، پذیرفته شده است یا مانعی ندارد.

پس از لحاظ فرهنگی نمی‌توان قانون قطعی برای چند همسری تعیین کرد چون در کشورمان فرهنگ‌های متفاوتی وجود دارد و هر کدام ممکن است دیدگاه خاص خودشان را داشته باشند. از لحاظ روانشناسی، چند همسری و یا ازدواج مجدد، نقاط مثبت و منفی دارد و اینکه این نوع ازدواج‌ها موفقیت‌آمیز هستند یا خیر، بستگی به افراد، انتخاب‌شان و رفتارهایشان در مقابل یکدیگر دارد. در کل تعریف خانواده این است که اعضا در کنار هم شاد و در آرامش باشند و ارتباطات خوبی داشته باشند. اگر در خانواده‌ای به هر دلیل (مثلا وجود یک زن دیگر) این تعریف خدشه‌دار شود، آن خانواده با مشکلات زیادی رو به رو خواهد شد و می‌توان گفت که یک خانواده سالم نیست.

برآورده شدن نیازهای اولیه

برخی از خانم‌ها که نمی‌دانند چگونه باید نیازهایشان را برآورده کنند یا در این زمینه موفق عمل نمی‌کنند، به اشتباه به جای ریشه‌یابی و حل مشکل، رو به فرار از مشکل می‌آورند. یعنی به جای اینکه ریشه‌یابی کنند که چرا در رفع نیازهایشان موفق نیستند و سعی کنند این مشکل را با کار کردن روی خودشان و ضعف‌هایشان حل کنند، تصمیم به ازدواج با مرد متاهل می‌گیرند تا حداقل یک نفر باشد که این نیازها را برآورده کند.

برایشان مهم نیست که این یک نفر چه کسی است، فقط نیازهایشان برآورده شود کافی است حتی اگر هیچ عشق و علاقه ای به آن فرد نداشته باشند یا شناخت کافی را نداشته باشند. مثلا خانم به شدت احساس تنهایی می‌کند و برای فرار از این احساس، فقط می‌خواهد در کنار یک نفر باشد. یا می‌خواهد خانه یا ماشین داشته باشید اما چون نمی‌تواند، ترجیح می‌دهد با مردی ازدواج کند که این موارد را به او بدون هیچ تلاشی بدهد. فرقی هم نمی‌کند که این مرد متاهل است یا خیر. اکثر این خانم‌ها که به خاطر رفع نیازهایشان رو به ازدواج فوری می‌آورند، با مردان متاهل ازدواج می‌کنند. چون مرد متاهل جا افتاده است و تجربیات زیادی دارد و می‌تواند زود نیازهای خانم را برطرف کند اما اگر با یک مرد مجرد و جوان ازدواج کنند، باز هم باید صبر کنند تا او در کارش جا بیفتد و بتواند به آن ثبات مالی که نیاز دارند برسد.

ازدواج با مرد متاهل

ازدواج کردن به خاطر فشار خانواده یا جامعه

برخی از افراد که مدت‌ها است تحت فشار خانواده یا جامعه هستند و باید سریع‌تر تشکیل زندگی مشترک بدهند، با اولین فردی که به خواستگاری‌شان بیاید، ممکن است ازدواج کنند. آنها فقط می‌خواهند از این فشار رها شوند و اهمیتی به متاهل بودن یا مجرد بودن فرد نمی‌دهند. این انتخاب بدون فکر و اشتباه، آنها را وارد مشکلات جدید و بیشتری می‌کند و آسیب‌های روحی و روانی و احساسی زیادی می‌بینند.

عاشق و وابسته شدن

برخی از افراد که به اشتباه با مردان متاهل وارد رابطه عاطفی می‌شوند و به آنها وابستگی شدید پیدا می‌کنند، می‌خواهند حتما با همان مرد ازدواج کنند چون این باور را دارند که بدون او نمی‌توانند زندگی کنند یا این فرد عشق واقعی‌شان است.

ازدواج کردن به خاطر سنت‌ها و فرهنگ خاص

در فرهنگ‌های خاص این یک رسم است که یک مرد چند همسر داشته باشد و این نوع ازدواج‌ها در بین این جوامع امری عادی است.

ناآگاهی در مورد عشق و ازدواج

یکی دیگر از دلایل ازدواج با مرد متاهل، می‌تواند ناآگاهی در زمینه عشق و ازدواج باشد. افرادی که فکر می‌کنند هیچ فرد خوب و مناسبی برایشان وجود ندارد و یا نمی‌دانند که چگونه باید شخص مناسب را پیدا کنند، ممکن است تن به روابط و یا ازدواج اشتباه بدهند. اگر شما هم آگاهی کمی در این زمینه دارید و نمی‌دانید که رابطه موفق چیست و چگونه باید آن را بسازید و یا فکر می‌کنید شخص مناسبی وجود ندارد و مجبور هستید با مرد متاهل ازدواج کنید، در دوره جذب عشق از آشنایی تا ازدواج شرکت کنید و آموزش‌های لازم را دریافت کنید.

او چرا می‌خواهد مجددا ازدواج کند؟

شاید او به شما می‌گوید که از همسرش متنفر است اما به دلایلی نمی‌تواند طلاقش بدهد، یا می‌گوید همسرش نیازهای جنسی او را برآورده نمی‌کند و او تا کی باید صبر کند، یا می‌گوید با همسرش ارتباط بدی دارد و مشکلات‌شان حل نمی‌شود و… اما آیا این دلایل، دلایل درستی هستند؟ قطعا خیر! در هر ارتباطی مشکلاتی وجود دارد اما آیا راه حل این مشکلات، خیانت کردن به همسر و ازدواج مجدد است؟ این افراد که می‌گویند نمی‌توانند مشکلات‌شان را حل کنند، به جای تعویض زندگی‌شان، بهتر است در پی حل مشکلات به کمک متخصص باشند چون قطعا هر چیزی راه حلی دارد. نکته بعدی این است که اگر در زندگی با شما به مشکلات به ظاهر غیر قابل حل بر بخورد، همچنان می‌خواهد خیانت را انتخاب کند و مجددا ازدواج کند؟ آیا قرار است همان آسیبی که به عواطف و روان همسرش زده است را به شما هم بزند؟ باید به این موارد توجه داشته باشید که انگیزه او از این ازدواج چیست.

خانواده شما موافق هستند؟

شاید بگویید که این زندگی شماست و ربطی به خانواده‌تان ندارد اما این صحیح نیست. برای یک ازدواج موفق و برای اینکه بتوانید خانواده سالمی تشکیل دهید، نیاز به حمایت خانواده‌تان دارید. اگر قرار باشد خانواده‌تان شما را به خاطر یک شخص دیگر طرد کنند، اگر بعدا در زندگی‌تان مشکلی پیش بیاید، از چه کسی می‌خواهید کمک و حمایت طلب کنید؟ این تنهایی و جدایی از خانواده قطعا برای شما آسیب‌زننده خواهد بود. پس اگر خانواده‌تان مخالف هستند، بیشتر در مورد این ازدواج فکر کنید.

او فرزند دارد یا خیر؟

اگر او فرزند داشته باشد، کار کمی سخت‌تر می‌شود. فکر کنید که آیا فرزندش موافق ازدواج دوم پدرش است یا خیر و قرار است با این ازدواج، ارتباط پدر و فرزندی‌شان خراب شود و فرزند آسیب زیادی ببیند؟ آیا فرزندش را ملاقات کردید؟ او می‌تواند ارتباط خوبی با شما داشته باشد؟ همه این موارد می‌تواند روی زندگی مشترک شما تاثیر بگذارد، به همین دلیل است که نیاز به بررسی دارد.

قرار است کجا زندگی کنید و او چند روز پیش شما خواهد بود؟

چه چیزهایی با او توافق کردید؟ قرار است کجا زندگی کنید و چند روز را پیش شما و چند روز را پیش همسر اولش خواهد بود؟ آیا می‌توانید با این شرایط کنار بیایید؟ این نکته را در نظر داشته باشید که احتمالا اولویت اول او همسر اولش خواهد بود، مخصوصا اگر فرزند داشته باشد و شاید کمتر وقتش را با شما بگذراند. آیا فکر می‌کنید با این شرایط می‌توانید کنار بیایید؟ شما نمی‌توانید بدون خواست او، شرایط را تغییر دهید اما نباید به خاطر عشق یا هر چیز دیگری، بسوزید و بسازید. اگر شرایط خوب نیست و حس می‌کنید آینده رابطه‌تان آینده خوبی نخواهد بود، تن به ازدواج با مرد متاهل ندهید.

به همسر اولش حسادت نخواهید کرد؟

چقدر فرد حسودی هستید؟ آیا می‌توانید شوهرتان را با شخص دیگری شریک باشید و حسادت نکنید؟

چقدر می‌توانید به او اعتماد کنید؟

آیا شک ندارید که اگر مشکلی برایتان پیش بیاید، دوباره او خیانت کند و بخواهد با فرد دیگری در ارتباط باشد؟ اگر این اتفاق بیفتد، چقدر آسیب خواهید دید؟

به همه این سوالات باید پاسخ روشن و صادقانه‌ای بدهید و بدانید که فقط عشق برای ازدواج موفق کافی نیست، بلکه احترام متقابل، تعهد، صمیمیت، مسئولیت‌پذیری و مهارت‌های دیگری نیز لازم است. اگر فقط از روی عشق و وابستگی ناسالم می‌خواهید تن به ازدواج اشتباه بدهید چون نمی‌دانید که چگونه باید بر احساسات‌تان غلبه کنید، توصیه می‌کنیم برای خارج شدن از رابطه اشتباه و تقویت اعتماد به نفس و احساس خودارزشمندی‌تان، در دوره من ارزشمند بدون تو شرکت کنید. این نکته را بدانید که اگر روی خودتان کار کنید و مدت کمی سختی بکشید به خاطر جدایی، بسیار بهتر از این است که تا آخر عمرتان در زندگی مشترک اشتباه و پرتنش باشید و آسیب ببینید.

مشاوره پیش از ازدواج بگیرید

اگر قصد ازدواج با مرد متاهل را دارید، توصیه می‌کنیم حتما قبل از عقد و ازدواج در جلسات مشاوره پیش از ازدواج شرکت کنید تا مشاور همه جوانب شخصیت و زندگی شما و طرف مقابل‌تان را بررسی کند و نظر قطعی به شما بدهد که این ازدواج چگونه خواهد بود، احتمالا چه مشکلی خواهید داشت و تصمیم درست چیست؟ ازدواج یک تصمیم مهم و ضروری است که اگر اشتباه تصمیم‌گیری شود، پیامدهای زیادی خواهد داشت.