۰ نفر

مرگ سالانه ۱۸ هزار نفر در حوادث رانندگی

۲۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۴۳
کد خبر: 643976
مرگ سالانه ۱۸ هزار نفر در حوادث رانندگی

رئیس اورژانس کشور گفت: سالانه چیزی در حدود ۱۸ هزار نفر در حوادث رانندگی فوت می‌کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، جعفر میعادفر ظهر دوشنبه در مراسم معارفه و تودیع رئیس مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی استان البرز اظهار کرد: سالانه چیزی در حدود ۱۸ هزار نفر در حوادث رانندگی فوت می‌کنند.

رئیس اورژانس کشور متذکر شد: در کشور حدود ۳ هزار پایگاه اورژانس وجود دارد که از این تعداد ۳۷۰۰ پایگاه جاده‌ای، ۱۶۰۰ پایگاه شهری، ۵۰ اورژانس هوایی و ۳۰۰ موتورلانس که بیشتر در شهرهای بزرگ و کلانشهر تهران و استان البرز موردنیاز است نیز وجود دارد.

وی بیان کرد: البته در بحث اورژانس موتوری در برخی شهرها به جهت ساختار شهری در مناطق قدیمی که امکان تردد آمبولانس نیست، خدمات اورژانس ارائه می‌دهد و اورژانس موتوری در حال توسعه است.

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه حدود ۵ هزار و ۶۰۰ آمبولانس در کشور وجود دارد، تصریح کرد: اما در واقع حدود ۳ هزار آمبولانس ما بیش از ۱۳ سال عمر دارد و عملاً کیفیت و کارایی ندارد.

وی با بیان اینکه در مجموع تمام مشکلات ما در سه مورد خلاصه می‌شود، خاطرنشان کرد: اولین مشکل زیرساخت‌ها است و هنوز در کشور حدود ۳۵۰ پایگاه اورژانس کانکسی داریم که در شأن همکاران ما و ضمن اینکه محیط مناسبی برای زیست ندارد.

میعاد فر گفت: حدود ۲۵ هزار نیروی اورژانس در کل کشور وجود دارد اما در آمار واقعی باید ۶ تا ۷ هزار نیرو اضافه شود تا شرایط مطلوب را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: دراین راستا جلسات متعددی با سازمان استخدامی کشور داشتیم و تلاش می‌کنیم مجوزهای لازم را اخذ نمائیم.

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه به زودی شورای عالی سلامت را با محوریت اورژانس با حضور رئیس جمهور و با دستور مقام عالی وزارت تشکیل خواهیم داد، اظهار کرد: چراکه شورای عالی سلامت ۴ سال تشکیل نشده است و اقدامات کارشناسی آن انجام شده است.

وی بیان کرد: اورژانسی ترین وضعیت ما کمبود آمبولانس است و باید امسال آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور تزریق شود.

میعاد فر با بیان اینکه بالگرد یک وسیله ویژه است و با توجه به تحریم‌ها و محدودیت‌ها، تأمین این مهم مشکل است، تصریح کرد: با توجه به دستور مقام معظم رهبری بخشی از بالگردها را سازمان‌های نظامی در اختیار ما قرار دادند. هزینه اورژانس هوایی بالا است و نیازمند اعتبار قابل توجهی است و در تأمین این اعتبار با چالش مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته فقط ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه جاری اورژانس هوایی در کشور شده است، خاطرنشان کرد: در استان البرز یکی از به روز ترین اورژانس‌های هوایی وجود دارد که مانند آن تنها در ۵ نقطه کشور وجود دارد.