۰ نفر

توضیحات آموزش و پرورش درباره انتشار گاز ناشناس در یک مدرسه دخترانه در اهواز

۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۰:۴۳
کد خبر: 631252
توضیحات آموزش و پرورش درباره انتشار گاز ناشناس در یک مدرسه دخترانه در اهواز

در پی‌ انتشار ماده‌ای ناشناخته در یکی از مدارس اهواز و انتشار خبری در یک پایگاه خبری تحت عنوان "انتشار ماده‌ای ناشناخته، دختران دبستان راهنما را راهی بیمارستان کرد...." آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز جوابیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز در این جوابیه آمده است: 

"روز یکشنبه ۴ اردیهشت ماه ۱۴۰۱ انتشار یک گاز ناشناخته در محل دبستان دخترانه رهنما واقع در شهرک نفت اهواز سبب مسمویت ۵ دانش‌آموز و ۲ همکار فرهنگی می‌شود. 

این افراد بلافاصله به نزدیکترین مرکز درمانی ارجاع داده می‌شوند و خدمات درمانی لازم را نیز دریافت می‌کنند و بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته حال این افراد نیز مساعد می‌باشد.

آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز بلافاصله پس از این اتقاق و در اولین اقدام یک کارگروه میدانی متشکل از حراست، ارزیابی عملکرد و بهداشت و سلامت را به محل مدرسه اعزام می‌کند و در اولین اقدام این کارگروه نسبت به توقف فعالیت مدرسه تا زمان بررسی جوانب حادثه روی داده اقدام می‌کند.

ضمنا با توجه به انتشار گاز در محیط مدرسه سایر دانش‌آموزان این آموزشگاه نیز جهت اطمینان از وضعیت سلامتی به بیمارستان مرجع جهت انجام آزمایشات تشخیصی ارجاع می‌شوند که به حمدالله بر اساس اقدامات انجام شده مورد خاصی از مسمومیت در سایر دانش‌آموزان گزارش نشد.

در ادامه اقدامات کارگروه مربوطه، این کارگروه در هماهنگی با فرمانداری اهواز و همچنین نهادهای ذی ربط در حال علت‌یابی اتفاق روی داده و تشخیص نوع این گاز ناشناخته هستند که در نهایت پس از تکمیل گزارش مربوطه اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت خواهد گرفت. 

واحد HSE (ایمنی، بهداشت و محیط زیست) شرکت نفت نیز با حضور در محل مدرسه نسبت به ایمن‌سازی فضای مدرسه اقدام کرد. 

در پایان ذکر این نکته ضروری است که آموزش و پرورش مهمترین اولویت را به سلامت دانش‌آموزان خود می‌دهد و از همه ظرفیت‌های لازم برای پیگیری حادثه روی داده استفاده خواهد کرد."