۰ نفر

کلاهبرداری میلیاردی دو خواهر با آگهی صیغه و همسریابی

۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۰:۳۵
کد خبر: 610369
کلاهبرداری میلیاردی دو خواهر با آگهی صیغه و همسریابی

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان فارس اعلام کرد که ۲ خواهر به اتهام کلاهبرداری در شیراز دستگیر شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ حشمت سلیمانی شنبه ۲۳ بهمن در شرح خبردستگیری خواهران کلاهبردار، به خبرنگاران گفت: بعد از دریافت شکایات فراوان از سوی شهروندان شیرازی مبنی بر اینکه از طریق فضای مجازی مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس تخصصی قرار گرفت.

سلیمانی ادامه داد: شکات در اظهاراتشان اعلام کردند که به دنبال درج یک آگهی پیرامون همسریابی و صیغه، پس از برقراری تماس، متهمان مبلغ ۵ میلیون ریال وجه به عنوان بیعانه یا ثبت نام از آنان اخذ می‌کردند و پس از آن دیگر پاسخگو نبودند.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی فارس گفت: کارشناسان با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهمان که دو خواهر جوان بودند را در یکی از محله‌های شیراز شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سلیمانی با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی اولیه به کلاهبرداری ۲ میلیارد ریالی از ۴۰ شهروند شیرازی اقرار کردند، افزود: کاربران هرگز فریب اینگونه موضوعات را در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی تلگراو و وات‌ساپ نخورند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا و یا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان در میان بگذارند.