۰ نفر

نجات ۸صیاد گرفتار شده در آب های جاسک

۹ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۱۵
کد خبر: 594695
 نجات ۸صیاد گرفتار شده در آب های جاسک

۸صیاد که بدون توجه به هشدارها شبانه برای صید ماهی به دریا رفته بودند، در شرایط سختی گرفتار شدند و در یک‌قدمی مرگ قرار گرفتند اما حضور بموقع تیم‌های امدادی باعث نجات‌شان شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری، اسماعیل مکی‌زاده، معاون امور دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این‌باره گفت: سه‌شنبه‌شب این قایق صیادی بدون توجه به هشدارهای هواشناسی برای صید عازم دریا شد و با تغییرات شرایط جوی و آبگرفتگی، صیادان سحرگاه دچار شرایط اضطراری شدند. پس از اعلام حادثه برای سرنشینان این قایق حدود ساعت ۶ صبح، بلافاصله شناور« ناجی ۱۰»  مرکز جست‌وجو و نجات دریایی از شهرستان جاسک عازم محل شد و با وجود وزش باد شدید و تلاطم دریا در کمترین زمان ممکن موفق به نجات ۸صیاد گرفتار شدند.

معاون امور دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان محل دقیق حادثه را ۱۵مایلی جنوب کوه مبارک در شهرستان جاسک اعلام کرد و افزود: هر ۸سرنشین قایق صیادی در سلامت کامل به بندر جاسک منتقل شدند و به‌رغم تلاش‌های صورت‌گرفته قایق به‌دلیل آبگرفتگی به قعر دریا فرورفت. مکی‌زاده با تأکید بر اینکه بارها و بارها به طرق مختلف شرایط نامساعد جوی و اجتناب از سفر شناورهای سبک در روزهای پیش‌رو اطلاع‌رسانی شده، گفت: متأسفانه تعدادی از دریانوردان بدون توجه به هشدارهای هواشناسی اقدام به دریاروی کرده که نتیجه حاصله از این بی‌توجهی‌ها، به مخاطره افتادن جان افراد است.

طبق اطلاعیه هواشناسی هرمزگان، از پایان هفته جاری تا دوشنبه ۱۳دی‌ماه، جریان بارش‌های سنگین و شدید، استان‌های جنوبی به‌ویژه هرمزگان را در سیطره خود قرار خواهد داد که همراه با این جریان، تندبادهای لحظه‌ای و تلاطم دریا در مناطق دریایی استان نیز پیش‌بینی شده است.