۰ نفر

بازداشت ۳۱۰ زن و مرد سارق در طرح « کاشف»

۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۳۱
کد خبر: 590077
بازداشت ۳۱۰ زن و مرد سارق در طرح « کاشف»

همزمان با اجرای طرح کاشف از سوی پلیس آگاهی و امنیت اقتصادی در پایتخت ۳۱۰ متهم دستگیر شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایران، صبح دیروز در ششمین مرحله از طرح «کاشف» که از سوی پلیس آگاهی و پلیس امنیت اقتصادی تهران، اجرا شد 310 نفر از متهمان سرقت، زورگیری، کیف‌قاپی و گوشی‌قاپی بازداشت شدند.

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی پلیس پایتخت با اشاره به بازداشت 34 محکوم متواری در این طرح گفت: 57 نفر از دستگیرشدگان به اتهام سرقت به عنف مانند گوشی‌قاپی و کیف‌قاپی و 76 نفر به اتهام سرقت منزل، اماکن و مغازه، 49 نفر به اتهام سرقت موتورسیکلت و خودرو، 70 نفر به اتهام جعل و کلاهبرداری و 23 نفر نیز در پرونده‌های قتل، جرایم مسلحانه، آدم‌ربایی و تجاوز بازداشت شدند.

وی با اشاره به انهدام 61 باند در طرح مذکور، از کشف 2 هزار و 227 فقره سرقت خبر داد و گفت: 192 نفر از متهمان بازداشت شده، سابقه‌دار هستند.

ربودن کارخانه‌دار با سلاح

 رحیمی با اشاره به باندهای شاخص منهدم شده در طرح کاشف تصریح کرد: در این مرحله از طرح موفق به شناسایی و انهدام یک باند آدم‌ربایی شدیم، این باند به یکی از سرمایه‌داران و کارخانه‌داران مهم حین پارک خودرواش در یکی از خیابان‌های تهران با استفاده از اسلحه، شوکر و دستنبد حمله‌ور شده و وی را با زور و ضرب و شتم سوار بر خودرو کرده بودند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: اعضای این باند به‌دنبال اخاذی 14 هزار دلاری از این کارخانه‌دار بودند که به محض اطلاع، همکاران در پلیس آگاهی اقدامات خود را آغاز کرده و در چند روز موفق به بازداشت آنها شدند همچنین انواع و اقسام اقلام نظامی از متهمان این پرونده کشف شد.

انهدام باند سارقان مسلح

یکی از باندهای منهدم شده از سوی پلیس در این طرح 6 سارق مسلح بودند که با راه‌اندازی باندی معروف به «کونانی» قصد سرقت‌های مسلحانه داشتند که در دو مخفیگاهشان در کرج و شهرستان عباس آباد با دو قبضه سلاح گرم دستگیر شدند.

همچنین باند چهار نفره دیگری که از صرافی‌ها سرقت مسلحانه انجام می‌دادند منهدم شد که اعضای این باند مدتی قبل با استفاده از سلاح و خودرو، در منطقه سعادت‌آباد مبادرت به سرقت 17 هزار دلار از یک شهروند کرده بودند که این سرقت نیز کشف و اموال تحویل مالباخته شد.

به‌گفته رحیمی، در سال‌جاری، پلیس امنیت اقتصادی در تهران، با مبارزه شبانه‌روزی با قاچاقچیان، اقدام جهادی در حمایت از تولید داخلی انجام می‌دهد که در این رابطه در ششمین مرحله از طرح کاشف حدود 26 کامیون و تریلی حامل کالای قاچاق شناسایی و بالغ بر دو میلیون قلم انواع کالای قاچاق کشف شده است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره برخورد با مالخرانی که در منطقه شوش فعال هستند، متذکر شد: مالخران منطقه شوش، خیابان مازندرانی، خلازیر و بازار سید اسماعیل تحت کنترل پلیس قرار خواهند گرفت، دستورات ویژه‌ای در این رابطه صادر شده، به افرادی که قصد فروش اموال مسروقه دارند، هشدار جدی می‌دهم، هر جنسی که در آنجا معامله می‌شود باید سند داشته باشد و فروشنده باید مدارک خود را دال بر مالکیت بر آن جنس ارائه کند تا بتوانیم از مالخری جلوگیری و با مالخران برخورد کنیم.

بازداشت زوج شیشه‌ای

کرایه خانه با وسایل برای چند روز و سرقت وسایل داخل آن، شگردی بود که عروس خانم به‌همراه همسر شیشه‌ای اش اجرا می‌کردند تا به پول برسند. آنها اعتراف کرده‌اند به این شیوه تا کنون 20 سرقت انجام داده‌اند و احتمال می‌رود شکایت‌های دیگری در پرونده‌شان باشد.

سرقت‌ها را چطور انجام می‌دادید؟

به‌همراه همسرم که تازه با هم ازدواج کرده ایم، به‌صورت موقت دو یا سه روزه، خانه‌های مبله اجاره می‌کردیم. بعد از اجاره خانه، به‌همدستانم خبر می‌دادیم و آنها شبانه خودشان را به خانه‌ای که آن را اجاره کرده بودیم می‌رساندند. با خودرویی که آنها آورده بودند، تمام وسایل داخل خانه از برنج گرفته تا یخچال و تلویزیون را سرقت می‌کردیم.

مگر مدارک تان را به صاحبخانه نمی‌دادید؟

مدارکی که به صاحبخانه می‌دادیم جعلی بودند.

با وسایل سرقتی چه می‌کردی؟

به یک مالخر می‌فروختیم و هزینه‌ای که از این راه به‌دست می‌آوردیم را خرج مواد مخدر خودم و همسرم می‌کردیم.

خانه‌های مبله را چطور انتخاب می‌کردید؟

برای ما فرقی نداشت که این خانه‌ها در کجای شهر باشند. به سایت‌هایی که آگهی می‌دادند مراجعه می‌کردیم.

سابقه داری؟

بله سرقت از منزل.

سرقت برای انتقام

چند روز قبل زن میانسالی به پلیس رفت و از همخانه‌ای اش به اتهام سرقت شکایت کرد. زن میانسال مدعی بود که دختری به‌ نام بیتا مدتی قبل همخانه‌ای او شده و با ریختن داروی بی‌هوشی در غذا، او را بی‌هوش کرده و تمام وسایل با ارزش و اموال او را سرقت کرده است.

با این شکایت تحقیقات آغاز و بیتا خیلی زود دستگیر شد اما دختر جوان در تحقیقات اظهارات کاملاً متفاوتی را مطرح کرد.

چه شد که تصمیم به سرقت به شیوه بی‌هوشی از همخانه‌ای خود گرفتی؟

من با شقایق همخانه‌ای نبودم. سرقت را هم به خاطر انتقامگیری از او و گرفتن حق و حقوقم انجام دادم. یک ماه قبل با شقایق در پارک آشنا شدم. او مرا به خانه‌اش دعوت کرد. خانه‌ای در جنوب تهران که مثل خانه قمرخانم بود و در هر اتاق خانه یک خانواده زندگی می‌کردند. او به من پیشنهادی برای پولدار شدن داد و پیشنهاد او آنقدر وسوسه کننده بود که من پذیرفتم .

چه پیشنهادی داد؟

از من خواست با مردان ثروتمند دوست شوم و به بهانه دوستی وارد خانه شان شوم. بعد از آن با ریختن داروی بی‌هوشی در آبمیوه آنها، طلا و دلار و پول و گاهی اوقات هم وسایل با ارزش مثل فرش و تابلو نفیس را از خانه‌ها سرقت می‌کردم. همه وسایلی که سرقت می‌کردم را به شقایق می‌دادم و او سهم کمی به من می‌داد. وقتی گلایه می‌کردم که این پول کم است و سهم من بیشتر است، او بهانه می‌آورد که سهم مرا نگه داشته است؛ اما دروغ می‌گفت.

و تو تصمیم به سرقت از شقایق گرفتی؟

دقیقاً. یک روز با همان شیوه‌ای که شاکی‌ها را بی‌هوش می‌کردم شقایق را بی‌هوش کرده و درنهایت وسایلی که خودم سرقت کرده بودم را برداشتم و رفتم.

سرقت خشن از مرد ثروتمند

چهار دختر و پسر وقتی متوجه تنهایی مرد ثروتمند شدند با ترفندی نخ نما و تکراری، راهی خانه مرد میانسال شده و اموال با ارزش خانه را به سرقت بردند. آنها برای اجرای نقشه‌شان نه تنها داروی بی‌هوشی به مرد ثروتمند داده بلکه او را بشدت کتک زدند به‌طوری که مرد میانسال مجبور شد 42 میلیون تومان برای درمانش هزینه کند. یکی از پسرها در این باره گفت: من مدتی در کشور ترکیه در کار مشاور املاک بودم و بتازگی به ایران آمده ام. در اینستاگرام با پریوش آشنا شدم. دختری که خیلی زود به او دل بستم و دوستی ما هر روز صمیمی‌تر می‌شد.

پریوش پیشنهاد سرقت را مطرح کرد؟

بله. او گفت دوستی به‌ نام نیلوفر دارد. نیلوفر کم سن و سال بود اما در یک میهمانی با هوشنگ - مرد ثروتمند- آشنا شده بود. نیلوفر همان دفعه اولی که به میهمانی در خانه هوشنگ رفته بود متوجه شد که مرد میانسال ثروت زیادی دارد و از طرفی به تنهایی هم زندگی می‌کند. وقتی این موضوع را به پریوش گفت او به فکر سرقت افتاد و موضوع را با من در میان گذاشت. من و پریوش و نیلوفر و یکی از دوستانم به‌ نام شهاب نقشه سرقت را اجرا کردیم.

سرقت را چطور انجام دادید؟

نیلوفر و پریوش به‌عنوان میهمان وارد خانه هوشنگ شدند اما در ورودی را نبستند. آنها در فرصتی مناسب داخل شربت هوشنگ داروی بی‌هوشی ریختند. هوشنگ مرد قوی هیکل و ورزشکاری بود، همین مسأله باعث شده که داروها تأثیر زیادی روی او نگذارد. وقتی ما وارد خانه شدیم او نیمه هوش بود و با ما درگیر شد برای همین مجبور شدیم او را کتک بزنیم. بعد هم وسایل داخل خانه را سرقت کرده و متواری شدیم.

چقدر از این سرقت‌ها گیرتان آمد؟

نفری 10 میلیون تومان. نیلوفر بعد‌از سرقت به دوبی رفت. من و پریوش هم فکرش را نمی‌کردیم که دستگیر شویم. وقتی ما دستگیر شدیم دوست من به‌نام شهاب که شب سرقت با ما بود نیز دستگیر شد.بعد فهمیدیم  شاکی به خاطر کتک‌هایی که خورده بود 42 میلیون تومان تا الان هزینه درمان داده است.