۰ نفر

فرار از کشور با کیف ۲۰ میلیاردی

۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۸:۴۳
کد خبر: 587623
فرار از کشور با کیف ۲۰ میلیاردی

مرد شیاد پس از کلاهبرداری ۲۰ میلیاردی از دو برادر به بهانه خرید رمز ارز از کشور گریخت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از جام‌جم، روزهای پایانی هفته گذشته دو مرد به پلیس فتای استان خراسان رضوی رفتند و از مردی به اتهام کلاهبرداری میلیاردی شکایت کردند.

یکی از شاکیان در جریان تحقیقات گفت: من و برادرم درصدد بودیم تا در کاری سرمایه‌گذاری کنیم و سودی از آن نصیب‌مان شود. چندی پیش به‌طور اتفاقی عضو یک گروه تلگرامی شدیم که در زمینه خرید و فروش رمز ارزهای دیجیتالی فعالیت می‌کردند. با یکی از آنها ارتباط گرفتیم. او می‌گفت می‌تواند در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال ما را راهنمایی کند. بعداز مشاوره‌های مالی او چند مرتبه رمز ارز دیجیتالی  خریدیم و طبق خواست مرد مشاور بعد از چند هفته آن را فروختیم و پول خوبی نصیب‌مان شد. بعد از آن اعتمادمان به او بیشتر شد. از ما خواست سرمایه بیشتری را برای خرید رمز ارز دیجیتال بگذاریم. قبول کردیم و بدون آن‌که از ریسک این کار بترسیم، فریب او را خوردیم و تصمیم گرفتیم سرمایه‌گذاری کنیم.

 شاکی ادامه داد: سه خانه مشترک داشتیم که آنها را فروختیم و ۲۰میلیارد تومان به حساب آن مرد واریز کردیم. او وانمود کرد برایمان رمز ارز دیجیتال خریده و بعداز یک ماه می‌توانیم چند برابر این مبلغ سود کنیم اما با گذشت یک ماه خبری از آن مرد نشد و به تلفن‌هایمان نیز پاسخ نمی‌داد. وقتی کیف اینترنتی رمز ارزهای دیجیتال‌مان را بررسی کردیم، متوجه شدیم حساب‌مان خالی است و هیچ ارزی در آن نبود. همان‌جا پی بردیم مرد شیاد ما را فریب داده و پول‌ها را خودش تصاحب کرده است.

 سرهنگ جواد جهانشیری، رییس پلیس فتای استان خراسان رضوی در این باره به جام‌جم گفت: با شکایت این دو برادر، تحقیقات مأموران برای یافتن مرد کلاهبردار آغاز و معلوم شد متهم به خارج از کشور گریخته است که تلاش‌ها برای دستگیری و استرداد او به کشور ادامه دارد.