۰ نفر

نجات ۷ کوهنورد گرفتار در برف و کولاک ارتفاعات دنا

۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۳۸
کد خبر: 580254
نجات ۷ کوهنورد گرفتار در برف و کولاک ارتفاعات دنا

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعضای تیم هفت‌نفره کوهنوردان شیرازی گرفتار در ارتفاعات دنا در سلامت کامل به سر می‌برند و هم‌اینک به اتفاق تیم‌های امداد و نجات این جمعیت در حال پایین‌آمدن از ارتفاعات هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین، امان‌الله جهان‌بین افزود: براساس آخرین گزارش‌های دریافتی، تیم چهارنفره امداد و نجات هلال احمر این استان که شب گذشته برای کمک‌رسانی در ارتفاعات دنا مستقر شده بودند، ساعت ۸: ۳۰ صبح شنبه به تیم کوهنوردان گرفتار در برف سنگین روز گذشته، ملحق شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همه اعضای این گروه کوهنوردی در صحت و سلامت بوده و به همراه امدادگران جمعیت هلال احمر در حال پایین‌آمدن از کوه هستند.

جهان‌بین افزود: تیم پشتیبان سه نفره دیگر جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد که از سمت تنگ نول به سمت این کوهنوردان در حال حرکت بودند نیز لحظاتی پیش به تیم عملیاتی امداد و نجات پیوستند. همچنین تیم پشتیبانی دیگری در دامنه کوه گل مستقر شده و ۶ نفر از پرسنل امدادی امداد و نجات کوهستان نیز در داخل شعبه حضور دارند.

به گفته وی، هفت دستگاه خودروی کمک‌دار در این عملیات به‌کارگیری شده است.

براساس این گزارش، تیم هفت نفره کوهنوردی از استان فارس، روز گذشته (جمعه) بدون توجه به هشدارهای هواشناسی و نیز عدم هماهنگی با دیگر متولیان امور در حوزه ورزش کهگیلویه و بویراحمد، حرکت به سمت ارتفاعات دنا را آغاز کرده و در ارتفاع ۴۰۰۰ متری، گرفتار کولاک و برف شدید شدند.