۰ نفر

انکار متهم در قتل مهندس دستفروش

۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۵:۲۰
کد خبر: 564200
انکار متهم در قتل مهندس دستفروش

عامل قتل مهندس دستفروش پس از 3 سال در شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، رسیدگی به این پرونده از سال ۹۷ با گزارش یک نزاع دسته‌جمعی میان چند دستفروش در چهارراه ولیعصر آغاز شد. در آن درگیری چند مرد جوان زخمی و به بیمارستان منتقل شدند که در این میان سعید ۲۵ ساله جان باخت.

در تحقیقات مأموران مشخص شد مقتول مدتی قبل مدرک مهندسی‌اش را گرفته بود اما به‌خاطر پیدا نکردن شغل مناسب و مشکلات اقتصادی به ناچار دستفروشی می‌کرد اما روز حادثه با چند دستفروش دیگر درگیر شده و به قتل رسیده است.بدین‌ترتیب پلیس 9 نفری  را که در این درگیری حضور داشتند  بازداشت کرد و همه آنها عامل قتل را مرد 40 ساله‌ای به‌ نام شاهرخ معرفی کردند.در ادامه مشخص شد شاهرخ یک سال قبل از این حادثه  به اتهام درگیری با یک راننده تحت تعقیب بوده است.بنابراین شاهرخ دستگیر شد و برای وی به اتهام قتل سعید و مجروح کردن راننده جوان و برای 8 متهم دیگر پرونده به اتهام شرکت در نزاع منجربه قتل کیفرخواست صادر و پرونده به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در ابتدای جلسه پدر و مادر مقتول درخواست قصاص کردند. مادر قربانی به قضات گفت: ما در شهرستان خمین زندگی می‌کنیم و پسرم به‌تازگی درسش تمام شده بود. یکی از اقوام‌مان به ما قول داده بود که برای سعید شغل مناسبی پیدا کند. به همین خاطر برای پسرم در تهران خانه‌ای گرفتیم. بعد از آن سعید تصمیم گرفت تا زمانی که کار استخدامش درست شود دستفروشی کند تا بتواند هزینه زندگی‌اش را تأمین کند. روزی که جسد پسرم را به خاک سپردیم از سازمانی که قرار بود در آنجا کار کند با ما تماس گرفتند و خواستند تا برای گزینش به آنجا برود. حالا هم برای عامل قتل پسرم درخواست قصاص و برای سایر شرکت‌کنندگان در این درگیری اشد مجازات دارم.

 راننده جوان که توسط شاهرخ مورد جراحت شدید قرار گرفته بود به جایگاه رفت و گفت: سال ۹۶ داخل خودروام پشت چراغ قرمز چهارراه ولیعصر بودم که با یک راننده بحثم شد. همان موقع او با دوستش تماس گرفت و این متهم  با دوستانش به من حمله کردند و با قمه ضرباتی را به کتف، پهلو و بازوی من زدند که روانه بیمارستان شدم،حالا هم درخواست اشد مجازات برایشان دارم.

در ادامه شاهرخ به جایگاه رفت و با انکار اتهام قتل گفت: من در چهارراه ولیعصر فلافل، چای و قلیان می‌فروختم. آن روز با سعید روبه‌رو شدم. او به‌تازگی دستفروشی را شروع کرده بود. با هم بحثمان شد بعد او با یکی از دستفروش‌ها درگیر شد و مرد دستفروش خودزنی کرد. سعید دست‌بردار نبود و به‌سمت من چاقویی پرتاب کرد که بازویم شکافته شد و پس از آن با چاقو 2 نفر دیگر را هم مجروح کرد. من میله‌ای را به سمتش پرتاب کردم اما او میله را از دستم گرفت و دوباره به‌سمتم پرتاب کرد. همان موقع دیدم که از پای او خون می‌آید، نمی‌دانم چه کسی او را زد. بعد هم سعید روی زمین نشست که یکی از دستفروش‌ها با میله آهنی ضربه‌های محکمی به سرش زد. دقایقی بعد هم من و دوستم به‌خاطر خونریزی به بیمارستان رفتیم و روز بعد متوجه شدیم که سعید فوت شده است.

متهم درباره ضرباتی که به شاکی دوم زده بود نیز گفت: آن ضربات را من نزدم دوستم زده بود و من نمی دانم چطور شد او زخمی شد چون من اصلاً در آن درگیری حضور جدی نداشتم.سپس 6 نفر از شرکت‌کنندگان در درگیری که در دادگاه حاضر بودند یک به یک در برابر اتهام شرکت در نزاع منجربه قتل به دفاع از خود پرداختند و همگی مدعی شدند قصد میانجی‌گری داشته و ضربه‌ای به قربانی نزده‌اند، اما سه متهم دیگر که با وثیقه آزاد بودند در دادگاه حاضر نشدند.

در پایان جلسه قضات برای صدور حکم وارد شور شدند.