۰ نفر

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران خبر داد:

کشف دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق

۲۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۴۷
کد خبر: 482816
کشف دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق

«کیوان ظهیری» از کشف یکهزار و ۱۷۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق خبر داد و گفت: این دستگاه‌ها به ارزش ۸۰ میلیارد ریال در شهرستان ملارد شناسایی و توقیف شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، «کیوان ظهیری» روز چهارشنبه در این باره بیان داشت: ماموران با دریافت اخبار و اطلاعاتی از نگهداری و استفاده غیرمجاز تعداد زیادی دستگاه ماینر(دستگاه استخراج ارز دیجیتال) در داخل یک سوله واقع در قشلاق شهرستان ملارد، بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی با همکاری سربازان گمنام امام زمان(عج) و پس از هماهنگی با مقام قضائی، متهم اصلی را شناسایی و دستگیر و در بازرسی از این سوله، تعداد یک هزار و ۱۷۳ دستگاه ماینر کشف کردند و متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

 ظهیری ارزش ریالی این اقلام غیر مجاز را توسط کارشناسان ۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: شهروندان با مشاهده هرگونه فعالیت و  موارد مشکوک در این خصوص، مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌هایی مخصوص تولید این پول مجازی (ماینر) ساخته شده است که واردات و استفاده از آنها در ایران غیر مجاز است.

شهرستان ملارد با ٤٠٠ هزار نفر جمعیت در غرب تهران واقع است.