۰ نفر

دستگیری سارقان قبل از ارتکاب جنایت

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۶:۵۰
کد خبر: 435260
دستگیری سارقان قبل از ارتکاب جنایت

دو سارق منزل که قصد داشتند پس از سرقت دست به قتل بزنند، پیش از اجرای نقشه‌شان دستگیر شدند. به گزارش خبرنگار ما، شامگاه یکشنبه تعدادی از شهروندان محله کوی بیمه اکباتان در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 از درگیری یک زن و دو مرد در یکی از خیابان‌ها خبر دادند و تیمی از مأموران گشت کلانتری 135 آزادی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، مأموران با حضور در محل با زنی پریشان و بدحال روبه‌رو شدند. او به‌ محض مشاهده مأموران به سمت آنها رفت و درخواست کمک کرد.

زن جوان گفت: دو مرد با ورود به خانه‌ام در منطقه نارمک، پس از بیهوش‌کردنم مرا ربودند و وقتی به‌هوش آمدم، دیدم در کوی بیمه اکباتان هستم. با جیغ و فریاد از مردم کمک خواستم و زمانی‌ که پلیس سر رسید، دو مرد جوان پا به فرار گذاشتند. مأموران با همکاری اهالی محل یکی از مردان را که در ربودن این زن جوان نقش داشت شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی، به خانه مرد جوان رفتند و وی را دستگیر کردند.

در بازرسی از مخفیگاه متهم تعدادی لوازم سرقتی خودرو و اموال مسروقه از خانه زن تنها به دست آمد و متهم که راهی جز اعتراف نداشت، به جرمش با همکاری همدستش اعتراف کرد.

مأموران در گام بعدی تحقیقات پلیسی متهم دوم پرونده را دستگیر و در بررسی از مخفیگاه او خودروی پژو 206 سرقتی کشف کردند. در تحقیق از متهمان مشخص شد یکی از سارقان که مردی 45 ساله است، 14 سال قبل از طریق یک آشنا به زن جوان که استاد دانشگاه است به‌عنوان تکنیسین فنی ساختمان معرفی شد. در این سال‌ها این مرد برای کارهای ساختمانی به خانه این زن مراجعه می‌کرد و با توجه به اینکه این استاد خانم برای کارهای پژوهشی به کشورهای خارجی سفر می‌کرد، مرد جوان با اطلاع از نبود زن جوان به منزل او می‌رفت و وسایل کوچک خانه را به سرقت می‌برد.

مأموران در ادامه پی بردند متهم در این مرحله نیز قصد سرقت از منزل استاد جوان را داشته که متوجه شده زن جوان مدتی است به سفرهای خارجی نمی‌رود، به‌همین‌دلیل نقشه‌ای دیگر را با همدستی یکی از دوستانش طراحی کرده است.

متهمان در تحقیقات پلیسی اظهار کردند، روز حادثه به بهانه تعمیر سیستم گرمایشی وارد ساختمان شدند و به همین بهانه برق ساختمان را قطع کردند و سپس با مجروح‌کردن زن جوان دست به سرقت لوازم داخل خانه زدند و زمانی‌ که زن جوان قصد داشت از اهالی محل درخواست کمک کند، وی را بیهوش کردند.

متهمان پس از بیهوش‌کردن زن جوان و سرقت لوازم داخل خانه‌اش قصد داشتند او را در بیابان‌های اطراف تهران رها کرده و به احتمال زیاد به قتل برسانند تا ردی از خود به‌جا نگذارند که در مسیر زن جوان که دست و پاهایش بسته شده بود به‌هوش آمده و با درخواست کمک از مردم مانع عملی‌شدن نقشه سارقان شد.

سرهنگ کیومرث حسنوند، سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت، با تأیید این خبر گفت: متهمان پس از اعتراف به سرقتشان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.