۰ نفر

کلاهبرداری با لینک جعلی خرید بازی کامپیوتری

۱۸ آذر ۱۳۹۸، ۷:۲۵
کد خبر: 400482
کلاهبرداری با لینک جعلی خرید بازی کامپیوتری

فردی که از طریق لینک جعلی خرید بازی کامپیوتری از شهروندان تهرانی کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، شاکی با مراجعه به پلیس فتا در شکایتی گفت: در شبکه اجتماعی اینستاگرام با صفحه‌ای آشنا شدم که اقدام به فروش بازی‌های کامپیوتری می‌کرد. من نیز برای خرید بازی به آن صفحه مراجعه و درخواست خرید کردم. ادمین کانال لینکی برای من فرستاد و گفت فقط از طریق این لینک می‌توانید مبلغ خرید را واریز کنید. بعد از وارد‌کردن اطلاعات کارت بانکی خود در درگاه، عملیات ناموفق بود. بعد از گذشت یک روز متوجه شدم مبلغ یک میلیون و 460 هزار تومان از حساب بانکی من کسر شده است. با مراجعه به بانک مطلع شدم در دام فیشینگ گرفتار شده‌ام.

رسیدگی به این پرونده در دستور کار مهندسان پلیس قرار گرفت و مأموران تجسس‌های خود را در این زمینه آغاز کردند. پس از بررسی‌های فنی و پلیسی و هماهنگی با دادسرای مبارزه با جرائم رایانه‌ای تهران، هویت متهم که جوانی ۲۵ساله است، شناسایی و متهم به پلیس احضار شد. سرهنگ تورج کاظمی، رئیس‌پلیس فتای تهران بزرگ، درباره این پرونده گفت: متهم با مشاهده مدارک و مستندات پلیس صراحتا به جرم خود اقرار و انگیزه خود از این کار مجرمانه را کسب منفعت مالی با استفاده از ساده‌لوحی برخی از کاربران فضای مجازی اعلام کرد.

سرهنگ کاظمی به شهروندان هشدار داد: شهروندان برای خرید اینترنتی نیاز‌های خود هیچ‌گاه نباید به کانال‌ها، گروه‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی اعتماد و از آنها خرید کنند و برای این کار حتما از سایت‌های معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند، استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: فیشینگ تکنیک سرقت هویت در شبکه اینترنت است. فیشر‌ها از طرق مختلف کاربر را به سمت صفحات شبیه‌سازی‌شده بانک‌ها یا سایر سرویس‌ها هدایت کرده و اطلاعات شخصی نظیر شماره کارت بانکی، نام کاربری، کلمه عبور و همه اطلاعات لازم برای برداشت از حساب را سرقت می‌کنند.