۰ نفر

مرگ ۲نفر در اثر بیماری‌های تنفسی در بوشهر

۲۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۹:۵۸
کد خبر: 394839
مرگ ۲نفر در اثر بیماری‌های تنفسی در بوشهر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از مراجعه ۱۴۰بیمار با علائم بیماری‌های تنفسی مشابه آنفولانزا و مرگ ۲نفر بر اثر بیماری‌های تنفسی در بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از مراجعه ۱۴۰ بیمار با علائم بیماری‌های تنفسی مشابه آنفولانزا و مرگ ۲ نفر بر اثر بیماری‌های تنفسی در بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد.

دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان با بیان اینکه آنفولانزا نوعی بیماری واگیردار است که مردم باید آن را جدی بگیرند، گفت: همه‌ساله با آغاز فصل پاییز بیماری‌های تنفسی نیز در بین مردم شیوع پیدا می‌کند، امسال فعالیت ویروس آنفولانزا در کشور ما زودتر شروع‌ شده و به‌تبع آن پیش‌بینی می‌شود که طول مدت شیوع نیز طولانی‌تر شده و همچنین شدت بیماری‌زایی ویروس بیشتر از سال‌های گذشته باشد.

وی با اشاره به برخی از راه‌های مؤثر در پیشگیری از بروز آنفولانزا، تصریح کرد: شستشوی مرتب دست‌ها مهم‌ترین راهکار برای پیشگیری از بروز این بیماری است. همچنین دوری از افراد مبتلا راهکار بعدی است؛ چرا که ترشحات دهان و بینی فرد مبتلا یکی از مهم‌ترین راه‌های انتقال این ویروس است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: تا کنون ۱۴۰ بیمار با علائم بیماری‌های تنفسی مشابه آنفولانزا به بیمارستان‌های استان بوشهر مراجعه و تحت درمان قرار گرفته اند که در خصوص پنج مورد از بیماران جواب آزمایش‌ها مثبت گزارش‌ شده است.

وی بیان کرد: متأسفانه دو مورد فوت ناشی از بیماری‌های تنفسی در بیمارستان‌های استان بوشهر گزارش‌ شده که نمونه ها جهت آزمایش از نظر ابتلا به آنفلولانزا به آزمایشگاه مرجع ملی ارسال و هنوز پاسخ آن اعلام نشده است.

خواجه‌ئیان اضافه کرد: مردم عزیز برای پیشگیری از ابتلا و همچنین گسترش همه گیری در جامعه باید بهداشت فردی را جدی گرفته و رعایت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: افراد درصورتی‌ که دچار این بیماری شدند در منزل استراحت کرده و از تماس نزدیک و مصافحه با دیگران خودداری و حتما از ماسک یکبار مصرف استفاده کنند.

وی هشدار داد: افرادی که سابقه بیماری‌های زمینه‌ای دارند، گروه‌های خاص مانند کودکان، سالمندان (افراد بالای ۶۵ سال) و افرادی که دارای بیماری نقص ایمنی هستند ضروری است واکسن آنفولانزا را تهیه و تزریق کنند.