۰ نفر

سرقت از رهگذران با تهدید سلاح

۷ مهر ۱۳۹۸، ۸:۴۰
کد خبر: 384064
سرقت از رهگذران با تهدید سلاح

سارق مسلح که با پرسه‌زدن در خیابان‌ها از 30 رهگذر دزدی کرده بود، عاقبت دستگیر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، زنی ساعت 23 روز 28 مرداد با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و از وقوع سرقت مسلحانه ناموفق، به وسیله جوانی ناشناس در محدوده خیابان ملاصدرا خبر داد و گفت سارق، شوهر او را به‌شدت مجروح کرده است. مأموران  کلانتری 145 به  نشانی اعلامی مراجعه کردند و ضمن تأیید خبر اولیه، با تشکیل پرونده‌ای، موضوع را برای بررسی‌های تخصصی به کارآگاهان اداره یکم مبارزه با سرقت مسلحانه پلیس آگاهی ارجاع دادند.

شاکی درباره نحوه وقوع حادثه به کارآگاهان گفت: من و همسرم در حال پیاده‌شدن از خودروی سوزوکی بودیم که ناگهان مردی حدودا 30ساله با تهدید سلاح گرم کیف‌دستی‌ام را کشید ولی  همسرم به‌سرعت کیف را داخل خودرو انداخت و مانع از سرقت شد. سارق از این کار همسرم عصبانی شد و یک تیر به‌ سمتش شلیک کرد و او را از ناحیه سمت راست سینه به‌شدت مجروح کرد و سپس سوار بر خودروی پژو 405 مشکی‌رنگ شد و از محل گریخت.

تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارق در حال انجام بود که در ساعت یک بامداد فردای آن روز وقوع سرقت مسلحانه دیگری از رهگذری به همان شیوه در محدوده سیدخندان به کارآگاهان اعلام شد.

کارآگاهان با مراجعه به نشانی اعلامی  با زنی جوان روبه‌رو شدند و او گفت: در حال پیاده‌شدن از خودرو‌ام بودم که مرد جوانی به‌سمتم حمله‌ور شد و قصد داشت با تهدید سلاح کمری کیف‌دستی‌ام را سرقت کند. کمی مقاومت کردم ولی سارق یک تیر هوایی شیلک کرد. به‌ناچار کیفم را که مبلغ 15 میلیون تومان داخلش بود بدون هیچ  مقاومتی به وی دادم و او از محل گریخت.

کارآگاهان دریافتند با سارقی حرفه‌ای روبه‌رو هستند. بلافاصله مشخصات به‌دست‌آمده در اختیار همه گشت‌های سطح تهران بزرگ قرار گرفت تا اینکه خودروی پژو 405 مشکی‌رنگ در اتوبان شهید باقری از سوی واحد گشت خودروی کلانتری 126 تهرانپارس مشاهده و عملیات تعقیب و گریز آغاز شد. سرانجام بعد از نیم ساعت خودروی سارق با گارد کنار بزرگراه برخورد کرد و متوقف شد ولی  سارق  به‌صورت پیاده از محل گریخت.

در بررسی از داخل خودرو، یک قبضه سلاح گرم همراه خشاب و هفت فشنگ جنگی و دو عدد پوکه، یک قبضه سلاح سرد، تعدادی اموال سرقتی و  سه دستگاه گوشی سرقتی کشف و خودرو به پارکینگ منتقل شد.

با بررسی خودروی کشف‌شده  مشخص شد سارق پلاک یک خودروی دیگر را روی پژو 405 نصب کرده است. با استفاده از سایر ارکان خودرو، مالک اصلی که مردی 31ساله به نام رامین است، شناسایی شد. در ادامه مخفیگاه متهم در محدوده گلشهر کرج شناسایی و کارآگاهان چند روز قبل موفق شدند این فرد را در عملیات پلیسی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کنند.

رامین در توضیح اقدامات خود به کارآگاهان  گفت: سلاح گرم  را در یکی از شهرهای غربی کشور خریدم و حدود پنج ماه است که به‌همین شیوه از رهگذران سرقت و زورگیری می‌کنم و تاکنون مرتکب  30 فقره سرقت از رهگذران شده‌ام  و اموال سرقتی را به فردی به‌نام فرهاد به مبلغ ناچیزی فروخته و پول آن را صرف خرید مواد مخدر کرده‌ام.

در شاخه دیگری از تحقیقات مشخص شد رامین دارای سوابق کیفری در زمینه‌های سرقت و مواد مخدر است و به اتهام سرقت به عنف از رهگذران تحت تعقیب پلیس  شهر زنجان بود.

سرهنگ کارآگاه علی گودرزی، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به سرقت مسلحانه و سرقت از  داخل خودرو و زورگیری و همچنین شناسایی پنج مال‌باخته دیگر که به همین  شیوه مورد سرقت قرار گرفته‌اند، متهم با دستور قضائی  برای تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره یکم قرار گرفت.

سرهنگ گودرزی در پایان به شهروندان توصیه کرد: در مواجهه با سارقان با حفظ خونسردی سعی کنند ویژگی‌های ظاهری سارق و خودروی مورد استفاده او را به خاطر بسپارند و از حمل همه مدارک شناسایی و اموال باارزش در کیف‌دستی خود خودداری کنند.