۰ نفر

کلاهبرداری با شگرد فروش بلیت لیگ برتر فوتبال

۳۱ شهریور ۱۳۹۸، ۷:۲۳
کد خبر: 382428
کلاهبرداری با شگرد فروش بلیت لیگ برتر فوتبال

رئیس پلیس فتای استان بوشهر از کلاهبرداری و فیشینگ با شگرد فروش بلیت لیگ برتر فوتبال خبر داد و گفت: علاقه‌مندان به فوتبال، مراقب فیشینگ از طریق سایت‌های اینترنتی برای تهیه و خرید بلیت ورود به ورزشگاه‌های جم و بوشهر برای تماشای بازی‌های تیم فوتبال مورد علاقه خود باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق،  سرهنگ «مهدی قاسمی» در‌این‌باره گفت: در همین چند هفته اولیه که از شروع بازی‌ها گذشته، چند نفر از بوشهر ضمن مراجعه به پلیس فتا اعلام کردند قصد خرید اینترنتی بلیت بازی‌ها را داشته‌اند و ساعتی بعد از مراجعه به اینترنت، متوجه شده‌اند که همه موجودی حساب آنها به ‌سرقت رفته است. رئیس پلیس فتای استان بوشهر بیان کرد: در بررسی کارشناسان پلیس فتای استان مشخص شده که شکات پرونده برای پرداخت وجه بلیت بازی‌ها از سوی مجرمان سایبری به درگاه‌های جعلی اینترنتی هدایت و مشخصات حساب بانکی آنها فیشینگ و کپی شده و سرمایه آنها به‌ سرقت رفته است.

این مقام سایبری برای پیشگیری از این‌گونه موارد و اتفاقات مشابه به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: صرف وجود تصاویر لوگو، آرم بانک‌ها و مؤسسات دولتی و اپلیکیشن‌های معتبر در درگاه‌های اینترنتی، دلیلی بر امن‌بودن خدمات آن درگاه یا اپلیکیشن نیست و باید آدرس اینترنتی صحیح بررسی شود. او ادامه داد: برای اطلاع از آدرس صحیح اینترنتی سایت‌های مجاز و معتبر فروش بلیت بازی‌های لیگ برتر، به خبرگزاری‌های معتبر به‌ویژه اطلاع‌رسانی صداوسیما توجه کرده یا از اداره کل ورزش و جوانان یا هیئت فوتبال استان استعلام بگیرند.

رئیس پلیس فتای بوشهر اظهار کرد: برای خرید و تهیه بلیت بازی‌های لیگ برتر، شخصا آدرس سایت‌های معتبر را در قسمت آدرس با مرورگر اینترنتی تایپ کنید و از رفتن و باز‌کردن لینک‌هایی که در سایت‌های مختلف یا در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ شده، خودداری کنید. قاسمی تصریح کرد: برای انجام عملیات اینترنتی بانکی و اقتصادی، از رمز دوم یک‌بار‌مصرف یا پویا استفاده شود تا در صورت کپی اطلاعات از طرف مجرمان سایبری، امکان برداشت و سرقت موجودی حساب‌ها از بین برود. این مقام انتظامی توصیه کرد: از صفحه کلید مجازی سایت و درگاه بانکی برای درج اعدادی شامل شماره کارت، رمز دوم،  cvv2 به جای صفحه کلید دستگاه دیجیتال در اختیار استفاده شود تا در صورت جعلی‌بودن آن صفحه، امکان کپی اطلاعات شخصی برای کلاهبردار میسر نشود.