۰ نفر

پدری فرزندش را از دهان سگ وحشی نجات داد

۳۰ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۵۷
کد خبر: 347936
پدری فرزندش را از دهان سگ وحشی نجات داد

پدری در یک جزیره توریستی به نام «فراستر آیلند» در کوئینزلند استرالیا، پسر ۱۴ماهه‌اش را از دهان یک سگ وحشی نجات داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، به گفته مسئولان محلی امداد و نجات، روز گذشته (پنج‌شنبه) پدر و مادر این کودک که در کمپ توریستی در خودرو کاروان خوابیده بودند، ناگهان با صدای گریه کودک از خواب بیدار شدند. آنها سگی را دیدند که فرزندشان را از پشت گردن به دندان گرفته و با خود می‌برد.

پدر این کودک که رسانه‌های استرالیا نام او را فاش نکرده‌اند به سرعت به دنبال سگ دویده و توانست کودکش را نجات دهد. او همچنین سگ‌های وحشی دیگری را که در محل بودند از آنجا دور کرد.

به گفته مقام‌های امدادی کودک نجات یافته به شدت مجروح شده و دو فرورفتگی عمیق حاصل فشار دندان حیوان روی گردن او به جای مانده و باید معالجه شود. چند زخم دیگر هم روی سر کودک دیده شده است.

سگ وحشی استرالیایی یا «دینگو» گونه‌ای حیوان بومی این کشور بوده و گوشت‌خوار است. این حیوان به کودک انسان نیز حمله می‌کند.

دینگوها تاکنون تنها در فراستر آیلند دو بار دیگر به انسان‌ها حمله کرده‌اند که هر دو بار قربانی آنها کودک بوده است. معروف‌ترین مورد حمله دینگوها در یکی از سال‌های دهه ۸۰ میلادی بود. در آن زمان کودکی ۵ ماهه به نام آزاریا چمبرلاین ناپدید و مادر او به جرم قتلِ کودکش دستگیر شد. او پس از سه سال زندان و زمانی که معلوم شد فرزندش را دینگوها خورده‌اند، از زندان آزاد شد.

گفته می‌شود سگ‌های وحشی استرالیا یا دینگوها از نسل گونه‌ای از سگ‌های اهلی بوده‌اند که حدود ۴ هزار سال پیش ساکنان اندونزی آنها را به استرالیا برده و در آنجا رها کرده‌اند.