۰ نفر

رشد 191درصدی کلاهبرداری‌های اینترنتی در اصفهان

۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۲۲:۱۲
کد خبر: 342350
رشد 191درصدی کلاهبرداری‌های اینترنتی در اصفهان

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از رشد 191درصدی پرونده های کلاهبرداری اینترنتی در سال جاری نسبت به سال قبل خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: بخش عمده‌ای از کلاه‌برداری‌های اینترنتی در سایت‌های تبلیغاتی که در آن‌ها کالا یا خدماتی را تبلیغ می‌کنند صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با بیان اینکه میزان تشکیل پرونده‌های کلاه‌برداری اینترنتی در سال جاری نسبت به سال قبل از رشد 191 درصدی برخوردار بوده افزود: مردم باید در خصوص تهیه کالا یا خدمات مورد نیاز خود از سایت‌های تبلیغاتی هوشیاری بیشتری داشته باشند.

وی عنوان کرد: کاربران قبل از اینکه خرید یا فروشی در این سایت‌ها انجام دهند بایستی حتماً نسبت به هویت سایت تبلیغ کننده و اصالت کالایی که می‌خواهند بخرند اطمینان پیدا کنند.

 مرتضوی اظهار داشت: مردم باید بدانند که قبل از تحویل کالا نباید هیچ گونه پرداختی را انجام دهند زیرا ممکن است خریدی انجام شود اما کالایی به دست خریدار نرسد و یا اینکه کالای تحویلی تقلبی و با مارک‌های بدل باشد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان اشراف و ساماندهی کسب وکارهای اینترنتی را از اقدامات ویژه پلیس فتای استان اصفهان در سال 97 برشمرد و اظهار داشت: کارشناسان ما نظارت، کنترل و هدایت انتظامی کسانی که به شکل گسترده و خاص در زمینه کسب و کارهای اینترنتی فعال هستند را انجام می‌دهند و مشغول کار و تعامل با صاحبان این گونه مشاغل هستند.

وی گفت: آمارها نشان می‌دهد که کسب و کارهای آنلاین در فضای مجازی شدیداً رو به رشد است و به همین جهت اشراف، نظارت و کنترل بر کسب و کارهای اینترنتی جزو مسائلی است که ما با انگیزه افزایش امنیت، سازماندهی و انتظام بخشی به این موضوع ورود پیدا کردیم.

 مرتضوی با بیان اینکه هنوز یک الگوی استاندارد اجرایی برای کسب و کارهای اینترنتی تعریف نشده است گفت: باید برای صاحبان این گونه کسب و کارها مشخص شود چه کارهایی باید انجام دهند تا از حمایت برخوردار باشند و در حوزه امنیتی به چه نحوی با پلیس همکاری کنند و موضوعاتی از این دست که نیازمند ساماندهی است و مطمئناً در آینده مسئولان برای آن‌ها برنامه خواهند داشت.