۰ نفر

آتش‌سوزی در جنگل با ۶مصدوم و ۴فوتی

۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۹:۳۱
کد خبر: 295489
آتش‌سوزی در جنگل با ۶مصدوم و ۴فوتی

آتش‌سوزی گسترده جنگل‌های مریوان ۴ قربانی گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آتش سوزی وسیع و گسترده که از 9 صبح امروز در جنگل‌های روستا‌های پیله  مریوان آغاز شده است علاوه بر خسارت به ده‌ها هکتار از جنگل‌های مریوان ، چهار نفر را به کام مرگ کشاند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با بیان اینکه 6 نفر هم در این حادثه مصدوم شده اند گفت: مصدومان به مراکز درمانی منتقل شده اند و حال یکی از آنها وخیم گزارش داده شده است.
حسین خوش اقبال افزود: این افراد در دقایق اولیه‌ وقوع آتش سوزی برای مهار آتش رفته بودند که به دلیل وزش شدید باد طعمه‌ حریق شدند .​
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر هم از امداد رسانی به حادثه‌دیدگان آتش‌سوزی جنگل و مرتع در مریوان کردستان خبر داد و گفت : 4 تیم ارزیاب بلافاصله در منطقه حادثه حاضر شدند.
مرتضی سلیمی افزود: علت این حادثه هنوز مشخص نیست اما احتمال دارد به علت گرمای هوا رخ داده باشد .
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه تلاش ها برای مهار آتش ادامه دارد افزود: به همین منظور تیم‌های امدادی تا پایان عملیات در منطقه حاضر هستند و آمادگی دارند تا در صورت نیاز در امر امدادرسانی و پشتیبانی عملیات به منطقه وارد شوند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان هم با بیان اینکه آتش‌سوزی در جنگل‌های اطراف روستای "پیله " این شهرستان روی داده است افزود : دو نفر از جان باختگان از نیروهای منابع طبیعی شهرستان مریوان و دو نفر دیگر نیز از اعضای انجمن سبز مریوان هستند .
اسماعیل منوچهری افزود : شدت و گسترش آتش‌سوزی به حدی بالاست که احتمال دارد تلفات افزایش یابد .
آتش هم اکنون با کمک مردم ، نیرو‌های امدادی و بالگرد‌های هوایی در حال مهار شدن است.
روز پنج شنبه هم در این منطقه آتش سوزی روی داد که البته مهار شده بود.