۰ نفر

مادر مقتول: نمی‌بخشم؛ قاتل فقط پسرم را نکشت

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۹:۳۰
کد خبر: 192666
مادر مقتول: نمی‌بخشم؛ قاتل فقط پسرم را نکشت

مادر پسری که ٩ سال قبل به وسیله یکی از همسایه‌هایش به قتل رسید، مدعی شد چون شوهرش سال‌ها به دنبال قاتل پسرشان گشت و نتوانست او را پیدا کند و به دلیل فشار روحی سکته کرد و جان خود را از دست داد، حاضر نیست متهم را ببخشد و درخواست قصاص دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق ، متهم مرد جوانی به نام افشین است که یک سال قبل پس از گذشت هشت سال از قتل در زندان شناسایی شد. افشین که خود را با نام دیگری به مأموران زندان معرفی کرده بود، پس از شناسایی به آنها گفت: هشت سال پیش در یک درگیری، یکی از همسایه‌هایمان به نام مهرداد را به قتل رساندم. پس از آن از محل متواری شدم و از شهری به شهری دیگر می‌رفتم تا اینکه چندی‌پیش به جرم حمل مواد مخدر بازداشت شدم. من که با نام جعلی زندگی می‌کردم، هنگام بازداشت خودم را با نام دیگری معرفی کردم اما مدتی نگذشت که مأموران من را شناسایی کردند. او در ادامه گفت: روز حادثه حوالی ساعت هشت بعدازظهر از منزل برادرم بیرون آمدم. مهرداد با چند نفر از دوستانش سر کوچه ایستاده بودند.

مهرداد من را دید، از ماشین پیاده شدم و با او احوالپرسی کردم. چون چند شب قبل در محل، خانه ما را با تفنگ به رگبار بسته بودند، از مهرداد پرسیدم شما چند شب پیش خانه ما را به رگبار بستید. مهرداد فحش بدی داد و گفت نه؛ کار من نبوده اما اگر هم کار من باشد، شما هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید. گفتم درست صحبت کن که چندنفری با دوستانش از سه طرف من حمله کردند. یک مشت به طرف مهرداد پرتاب کردم، او هم یک مشت به من زد. مهرداد چاقو کشید من هم برای دفاع چاقویم را درآوردم. چاقو را به طرف من پرتاب کرد، صورتم زخمی شد، من هم با چاقو ضربه‌ای به دستش زدم. درگیری‌مان شدت پیدا کرد، به عقب رفتم اما او دنبال من آمد و چند ضربه چاقو به طرف من پرتاب کرد؛ زخمی شدم. من هم یک ضربه به او زدم که مهرداد روی زمین افتاد. چند نفر به طرف مهرداد آمدند و او را به بیمارستان بردند من هم از محل متواری شدم و با کمک دوستانم به بیمارستان رفتم و زخم‌هایم را درمان کردم. فردای آن روز شنیدم که مهرداد جان خود را از دست داده است. بعد از آن از محل متواری شدم و شهر به شهر می‌گشتم.

به‌ این‌ ترتیب با توجه به گفته‌های متهم و سایر مدارک موجود در پرونده، کیفرخواستی علیه متهم صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی زالی ارسال و روز گذشته جلسه رسیدگی به آن برگزار شد. ابتدا کیفرخواست از سوی نماینده دادستان خوانده شد پس از آن مادر مهرداد در جایگاه در مقابل قضات ایستاد و گفت: ٩ سال پیش پسرم را از دست دادم. همسرم سال‌ها دنبال قاتل فرزندمان گشت تا اینکه پس از چند سال به دلیل فشار‌های روحی که به او وارد شده بود، سکته کرد و جان خود را از دست داد. شاید اگر افشین همان روز اول خودش را به پلیس معرفی می‌کرد، جای بخشش وجود داشت اما درحال‌حاضر قصاص می‌خواهم.

اگر افشین فرار نمی‌کرد، شوهرم سکته نمی‌کرد. او هم پسرم را از من گرفت و هم شوهرم را. سپس برادر مهرداد به‌عنوان ولی‌ دم دیگر در جایگاه حاضر شد و گفت: من و خواهرم نیز درخواست قصاص متهم را داریم. مرحوم پدرم قبل از مرگش به ما وصیت کرد از قاتل مهرداد نگذریم. بعد از آن افشین پای میز محاکمه حاضر شد و روز حادثه را شرح داد و گفت: قتل را قبول دارم اما عمدی‌بودن آن را قبول ندارم. اول مهرداد بود که به طرف من چاقو پرتاب کرد؛ من هم می‌خواستم از خودم دفاع کنم. قصد کشتن مهرداد را نداشتم.

او در پاسخ به این سؤال که چرا با خود چاقو حمل می‌کرده ‌است، گفت: از ترس مهرداد با خودم چاقو حمل می‌کردم؛ او فردی عادی نبود؛ خیلی‌ها از او می‌ترسیدند. قصد کشتن او را نداشتم. تقدیر این‌چنین بود؛ شاید در آن درگیری من به قتل می‌رسیدم. به قصد دست او چاقو را پرت کردم؛ نمی‌دانم چطور به سینه‌اش خورد و کشته شد. حالا هم از این اتفاق پشیمان هستم و از خانواده مهرداد می‌خواهم من را ببخشند. در پایان جلسه قضات برای تصمیم‌گیری درباره این پرونده وارد شور شدند.