۰ نفر

میلیون‌ها آمریکایی از ثبت‌نام در سامانه بیکاری بازماندند

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۰:۳۹
کد خبر: 435232
میلیون‌ها آمریکایی از ثبت‌نام در سامانه بیکاری بازماندند

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد میلیون‌ها آمریکایی که در میانه بحران شیوع کرونا شغل خود را از دست داده‌اند، نتوانسته‌اند برای دریافت مزایای بیکاری ثبت‌نام کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، نتایج یک مطالعه آنلاین که توسط «موسسه سیاست اقتصادی» (Economic Policy Institute) در آمریکا انجام شده است، نشان می‌دهد از هر ۱۰ آمریکایی که اعلام بیکاری کرده‌اند، سه یا چهار نفر نتوانسته اند ثبت‌نام کنند و دو نفر دیگر هم در اوج بحران شیوع کرونا اقدام به این کار نکرده اند.

آمار رسمی ایالات متحده حاکی است از اواسط ماه مارس (اواخر اسفند ۹۸) تاکنون ۲۶.۵ میلیون آمریکایی برای استفاده از مزایای بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند که این به معنای از دست رفتن همه دستاوردهای شکوفاترین دوره ایجاد شغل در تاریخ این کشور است.

مطالعه موسسه سیاست اقتصادی نشان می‌دهد که ۸.۹ تا ۱۳.۹ میلیون آمریکایی نیز با وجود بیکاری نتوانسته‌اند ثبت‌نام کنند و به همین دلیل، شمار آن‌ها در آمارهای رسمی قید نشده است.

«بن زیپرر» مسوول این مطالعه گفت که نتایج به دست آمده گزارش‌ها و روایت‌های منتشر شده در رسانه‌ها درباره افرادی که نتوانسته‌اند در سامانه بیکاری آمریکا ثبت‌نام کنند، درست است.

برخی از مردم آمریکا می‌گویند که هنگام تلاش برای ثبت‌نام در سامانه بیکاری با قفل شدن سامانه و یا اختلال در خطوط تلفن به دلیل هجوم درخواست‌کنندگان مواجه شده‌اند.

مشاور سابق اقتصادی کاخ سفید این هفته با هشدار در مورد تاثیر شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد آمریکا گفت: کشور با بحران بیکاری روبه رو شده و این بحران مانند دوران رکود بزرگ اقتصادی است.

«کوین هاست» گفت: ایالت متحده در حال مواجهه با رشد و بحران نرخ بیکاری در دوران شیوع ویروس کرونا است که این دوران در رقابت با دوران رکود اقتصادی است. 

هاست در گفت و گو با شبکه "‌ای بی‌سی" با اشاره به تلاش قانونگذاران برای بازگشت سریع به وضعیت سابق اقتصادی گفت: اشتباه نکنید، این یک وضعیت واقعا وخیم است.

رییس سابق شورای مشاوران اقتصادی کاخ سفید تاکیدکرد: این بزرگترین شوک منفی است که اقتصاد ما تاکنون دیده است. ما با نرخ بیکاری هم اکنون مواجه هستیم که روز به روز به نرخ‌هایی که در دوره رکود بزرگ دیدیم نزدیک می‌شود. 

وزارت کار آمریکا پنجشنبه گذشته اعلام کرد که با توجه به تاثیر ویروس کووید۱۹ بر اقتصاد، شمار بیکاران کرونایی ایالات متحده به ۲۶ میلیون نفر رسیده است. 

به دنبال افزایش شیوع ویروس کرونا و بالارفتن شمار بیکاران در آمریکا، هم اکنون میلیون‌ها شهروند این کشور در تلاش برای حفظ مشاغل و پرداخت صورتحساب‌های خود هستند. 

افزایش شمار بیکاران به علت شیوع بیماری کرونا در حالی رخ می‌دهد که کارفرمایان آمریکایی مدعی هستند از پایان رکود اقتصادی سال ۲۰۰۸- ۲۰۰۹ تا کنون ۲۲ میلیون شغل ایجاد کرده‌اند.​