۰ نفر

ترامپ از احتمال قرنطینه اجباری سه ایالت آمریکا گفت

۹ فروردین ۱۳۹۹، ۲۱:۵۴
کد خبر: 427510
ترامپ از احتمال قرنطینه اجباری سه ایالت آمریکا گفت

رئیس جمهوری آمریکا به دنبال شیوع شدید ویروس کرونا در نیویورک، نیوجرسی و کنتیکت، گفت به اعمال قرنطینه دو هفته‌ای این سه ایالت می‌اندیشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ روز شنبه گفت که وی در نظر دارد تحمیل قرنطینه قابل اجرا را در نیویورک، بخش هایی از نیوجرسی و بخش هایی از کنتیکت به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا انجام دهد.

وی در جمع خبرنگاران افزود: ما دوست داریم نیویورک را به صورت قرنطینه ببینیم زیرا یک کانون مهم است؛ نیویورک ، نیوجرسی و ممکن است یک یا دو مکان دیگر و قسمت های خاصی از کنتیکت قرنطینه شوند.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: من در مورد آن فکر می کنم. شاید مجبور نباشیم این کار را انجام دهیم اما این احتمال وجود دارد که امروز برای مدت دو هفته، نیویورک، احتمالاً نیوجرسی و بخش هایی از کنتیکت را قرنطینه کنیم.

وی درباره چگونگی این قرنطینه هم گفت که ممنوعیت سفر از نیویورک بخشی از آن است چرا که خیلی از نیویورکی ها با سفر به فلوریدا، ویروس را منتقل کرده اند.

ترامپ خود شهروند نیویورک بود اما پس از پیگیری‌های حقوقی درباره مالیات وی، شهروندی خود را به فلوریدا منتقل کرد و در آنجا نیز اقامتگاه شخصی در مارالاگو دارد.

بر اساس اعلام تارنمای دانشگاه جان هاپکینز تا این زمان، تعداد ۱۱۲ هزار و ۴۶۸ نفر در امریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و یکهزار و ۸۴۱ نفر در اثر بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته با انتصاب مشاور تجاری کاخ سفید به عنوان هماهنگ کننده اجرای قانون تولید دفاعی، از شرکت‌های بزرگی همچون جنرال موتورز خواست تا هرچه سریعتر نسبت به تولید دستگاه تنفس مصنوعی اقدام کند.

برخی از رسانه‌ها هم از دستور وی برای فراخوان تمامی نیروهای ذخیره ارتش برای کمک به مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر دادند.

ترامپ در این دستور از مارک اسپر وزیر دفاع خود، خواسته است تا یگان‌های امنیت ملی و ذخیره را فراخوانده تا روند مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور را تقویت کنند.