به دنبال شیوع ویروس کرونا در چین و عواقبی همچون کاهش مسافرت‌ها و تجارت که به دنبال خود داشت، حجم پروازهای بین‌المللی در کشورهای سراسر جهان نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافته و این صنعت نیز متحمل ضرر بزرگی شده است.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ پس از شیوع ویروس کرونا که سبب زمین‌گیر شدن زندگی و تجارت در چین شد، شرکت‌های هواپیمایی این منطقه و سراسر جهان، تاثیر منفی این مسئله را در متوقف شدن سفرها متحمل شدند.

گفتنی است از آنجایی که صنایع تولیدی، خدماتی و تفریحی، به دلیل در خانه ماندن کارگران چینی و همچنین عدم تمایل مردم به ترک خانه مگر در مواقع اضطرار، تحت تاثیر قرار گرفته‌اند، تعداد سفرها به حداقل رسیده است.

به خصوص سفرهای هوایی به میزان قابل توجهی تحت تاثیر شیوع این ویروس قرار گرفته‌اند و همین امر باعث توقف پروازها به چین و از این کشور به سایر نقاط جهان شده است.

جای تعجب نیست که اقتصادهای کوچکتر که در مجاورت این اقتصاد بزرگ قرار دارند، کاهش چشمگیری در تعداد پروازهای خود را داشته‌اند؛ همچون تایوان و هنگ‌کنگ که بیشترین ضربه را متحمل شده‌اند.

اما قابل ذکر است که کشورهای در مناطق وسیع‌تر نیز از این مسئله مستثنی نیستند. برای مثال ژاپن و کره‌جنوبی، به ترتیب حدود 75 و 70 درصد کاهش پرواز را داشتند که باعث فشار جدی به خطوط هوایی آنها شده است.

کشورهای دورتر نیز به میزان قابل توجهی تحت تاثیر شیوع این ویروس قرار گرفتند. برای مثال، پروازهای بین‌المللی روسیه بیش از 67 درصد و پروازهای بین‌المللی کانادا بیش از 58 درصد در حال حاضر کاهش یافته است.

در نمودار ارائه شده، کاهش حجم پروازهای بین‌المللی در کشورهای مختلف از زمان شیوع ویروس کرونا را مشاهده می‌کنید؛

c7d5e002-b2ae-418e-bf47-7f63e7c5b7f9