۰ نفر

مجلس نمایندگان آمریکا:

گزارش تحقیقات استیضاح ترامپ منتشر شد

۱۳ آذر ۱۳۹۸، ۰:۱۶
کد خبر: 399221
گزارش تحقیقات استیضاح ترامپ منتشر شد

مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه سه‌شنبه گزارش تحقیقات استیضاح رئیس جمهور آمریکا را منتشر کرد و در این گزارش ترامپ به ارعاب شهود، مانع‌تراشی در مسیر استیضاح، سوء استفاده از روابط خارجی آمریکا برای نفع شخصی متهم گردیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه سه‌شنبه گزارش تحقیقات استیضاح رئیس جمهور آمریکا را منتشر کرد.

کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در گزارش استیضاح خود آورده است که ترامپ از یک دولت خارجی، اوکراین، درخواست کرده تا در راستای انتخاب مجدد خود، مداخله کند.

در گزارش این کمیته مجلس نمایندگان آمریکا آمده است که ترامپ مانع از تحقیقات استیضاح شده است.

در گزارش تحقیقات استیضاح ذکر شده که تماس تلفنی 25 جولای (3 مرداد) ترامپ و «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین، نمایش  فزاینده‌ای ازسوء استفاده از روابط خارجی آمریکا برای نفع شخصی بوده است.

در این گزارش به صراحت آمده است که رئیس جمهور آمریکا آشکارا اقدام به حمله و ارعاب شاهدان کنگره پرداخته و ارعاب شاهدان یک «جنایت فدرال» به شمار می‌آید.

کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه (به وقت محلی) درباره ارسال این گزارش 300 صفحه‌ای به کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم گیری خواهد کرد.

این در حالی است که قرار است نخستین جلسه تحقیقات استیضاح رئیس جمهور آمریکا در کمیته قضایی مجلس نمایندگان از فردا  (13 آذر) برگزار شود.

کاخ سفید رسما با ارسال یک نامه به کمیته قضایی مجلس نمایندگان اعلام کرده که در جلسات استماع مربوط به تحقیقات استیضاح ترامپ شرکت نخواهد کرد.

از سوی دیگر «استفانی گریشام» سخنگوی کاخ سفید شامگاه سه‌شنبه به انتشار گزارش کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا درباره تحقیقات استیضاح رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان داد.

سخنگوی کاخ سفید گفت: «در پایان روند ساختگی یک طرفه، "آدام شف" رئیس کمیته اطلاعات و دموکرات‌ها، به طور کامل از ارائه هرگونه مدرکی درباره ارتکاب اشتباهی از سوی رئیس جمهور ترامپ شکست خورند.»

وی در ادامه گفت: «این گزارش بازتاب دهنده چیزی بیشتر از ناامیدی آنها نیست. گزارش شف،‌ مانند پرسه زدن یک وبلاگ نویس زیرزمینی است که تلاش می‌کند چیزی را ثابت کند در حالی که مدرکی وجود ندارد.»