۰ نفر

هالک بانک رابطه با ایران را تکذیب کرد

۲۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۹:۳۹
کد خبر: 388431
هالک بانک رابطه با ایران را تکذیب کرد

هالک بانک اعلام کرد چون هیچ شعبه‌ای در آمریکا ندارد، در حوزه قضایی وزارت دادگستری آمریکا قرار نمی گیرد. بنابراین اتهام نقض تحریم ایران فراتر از حدود قانونی آمریکاست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، هالک بانک ترکیه اعلام کرد اتهام آمریکا به این بانک باعث افزایش تحریم های واشنگتن علیه آنکارا به خاطر حمله نظامی این کشور به سوریه شده است. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه این اتهامات را غیرقانونی و زشت خواند.

 مقامات آمریکا در روز سه شنبه این بانک دولتی ترکیه را به دخالت در یک پروژه چند میلیارد دلاری برای دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران متهم کردند. در نتیجه، سهام هالک بانک ۷ درصد در روز چهارشنبه کاهش یافت.

 این اتفاق پس از آن افتاد که آمریکا برخی مقامات ترکیه را تحریم کرد، عوارض را افزایش داد و مذاکرات تجاری را در تلاش برای قانع کردن ترکیه به توقف حمله به کردهای سوریه متوقف کرد.

  این اعلام جرم که در یکی از دادگاههای آمریکا در نیویورک صورت گرفت، روابط بین متحدان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی را پیچیده تر کرد و این دومین بانک بزرگ دولتی ترکیه را به تقلب، پولشویی و سایر جرایم مربوط به دور زدن تحریم ها متهم کرد.

هالک بانک اعلام کرد تحریم های آمریکا را دور نزده و چون هیچ شعبه‌ای در آمریکا ندارد، در حوزه قضایی وزارت دادگستری آمریکا قرار نمی گیرد.

 این بانک اعلام کرد بنابراین این اتهام وارد شده فراتر از حدود قانونی آمریکاست.

 اتهام به هالک بانک پس از یک پرونده قضایی دیگر در ۲۰۱۶ صورت گرفت که طبق آن رضا ضراب، تاجر ایرانی-ترک طلا به جرم نقش داشتن در طرح دور زدن تحریم‌ها دستگیر شد.