۰ نفر

وزیر خزانه داری آمریکا:

عدم آتش‌بس به تشدید تحریم ترکیه می‌انجامد

۲۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۲
کد خبر: 388346
عدم آتش‌بس به تشدید تحریم ترکیه می‌انجامد

وزیر خزانه‌داری آمریکا مدعی شد چنانچه ترکیه به آتش‌بس در شمال شرق سوریه راضی نشود، با تحریم‌های اقتصادی شدیدتری مواجه خواهد شد.

به گزارش بیزینس اینسایدر، استیو منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا می‌گوید چنانچه ترکیه با آتش‌بس در شمال شرق سوریه موافقت نکند؛ واشنگتن هم به نوبه خود مهیای افزایش فشارهای اقتصادی بر دولت آنکارا می‌شود و از اثربخشی آنها اطمینان دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، این در حالی است که رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه می‌گوید مادامیکه نیروهای کرد و دموکراتیک سوریه (قسد) از منطقه امن مورد نظر وی عقب‌نشینی نکرده‌اند؛ به عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» ادامه می‌دهد.

گفتنی است آمریکا سه‌شنبه شب از تحریم «سلیمان سویلو» وزیر کشور، «حلوصی آکار» وزیر دفاع و «فاتح دونماز» وزیر انرژی ترکیه و ۲ وزارتخانه دفاع و انرژی این کشور خبر داد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا نیز شب گذشته مدعی شد چنانچه سفر هیأت دیپلماتیک آمریکا به ترکیه موفقیت‌آمیز نباشد، تحریم های نابودکننده‌ای علیه آنکارا اعمال می‌شود.

گفتنی است شب گذشته رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی کاخ سفید، مایک پمپئو وزیر خارجه و مایک پنس معاون رئیس‌جمهوری آمریکا راهی آنکارا شدند.

پمپئو در بیانیه‌ای اعلام کرد در گفتگو با مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه‌ای، تاکید کرده که آنکارا باید در باب مسائل امنیتی شمال شرق سوریه به میز مذاکره با واشنگتن برگردد.