۰ نفر

استقبال سازمان ملل از میانجی‌گری پاکستان بین تهران و ریاض

۲۳ مهر ۱۳۹۸، ۲۲:۵۱
کد خبر: 387994
استقبال سازمان ملل از میانجی‌گری پاکستان بین تهران و ریاض

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه از تلاش‌های نخست‌وزیر پاکستان برای میانجی‌گری میان ایران و عربستان سعودی استقبال کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «استفان دوجاریک»، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد امروز سه‌شنبه از تلاش‌های «عمران خان»، نخست‌وزیر پاکستان برای کاستن از تنش‌ها میان ایران و عربستان سعودی استقبال کرد.

دوجاریک روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره موضع «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد در خصوص تلاش‌های نخست‌وزیر پاکستان گفت دبیر کل «اصولاً» از چنین تلاش‌هایی استقبال می‌کند. 

عمران خان امروز سه‌شنبه، بعد از سفر به ایران راهی ریاض شده و با «ملک سلمان»، پادشاه عربستان سعودی دیدار کرده است. 

عمران خان روز شنبه برای آنچه رسانه پاکستان «میانجیگری میان ایران و عربستان» خوانده‌اند به تهران سفر کرد و با مقام‌های عالی‌رتبه ایران دیدار کرد.

این دومین سفر عمران خان به تهران است، نخست وزیر پاکستان اول اردیبهشت ماه سال جاری هم به ایران سفر کرد. وی همچنین در کسوت نخست وزیر تاکنون پنج مرتبه به عربستان سفر کرده است.

عمران خان ماه گذشته پیش از سفر به نیویورک جهت شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، به ریاض رفت. در جریان چهارمین سفر نخست وزیر پاکستان به عربستان، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی از طرف پاکستانی درخواست کرد تا برای تنش زدایی با ایران نقش آفرینی کند.