۰ نفر

معاون ترامپ عازم ترکیه می‌شود

۲۳ مهر ۱۳۹۸، ۲۱:۴۵
کد خبر: 387987
معاون ترامپ عازم ترکیه می‌شود

یک مقام آمریکایی از سفر معاون رئیس‌جمهور این کشور به ترکیه ظرف ۲۴ساعت آینده خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، خبرگزاری فرانسه روز سه‌شنبه به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا ظرف 24 ساعت آینده عازم ترکیه خواهد شد تا با مقامات این کشور در خصوص تحولات اخیر گفتگو کند.

کاخ سفید روز گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مجوز اعمال تحریم سه وزیر و دو وزارت‌خانه ترکیه توسط وزارت خزانه داری آمریکا را صادر کرده است. وزرای دفاع، کشور و انرژی و همچنین وزارتخانه‌های دفاع و انرژی در لیست تحریم آمریکا قرار گرفته‌اند.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، باور رئیس‌جمهور آمریکا این است که عملیات نظامی اخیر دولت ترکیه در سوریه، ماموریت شکست داعش را تضعیف کرده، غیرنظامیان را به خطر انداخته و صلح، ثبات و امنیت در منطقه را تهدید می‌کند؛ و او به همین دلیل گام‌هایی را در راستای اعمال فشار بر ترکیه برداشته است.

 عملیات ترکیه موسوم به چشمه صلح به همراهی نیروهای شبه نظامی سوری موسوم به ارتش ملی سوریه در شرق فرات در تاریخ 9 اکتبر در شمال سوریه و شرق فرات آغاز و همچنان ادامه دارد.

خروج نیروهای آمریکایی از شمال شرقی سوریه که به‌عنوان چراغ سبزی برای اقدام نظامی ترکیه علیه کُردهای متحد آمریکا قلمداد شده، مخالفت نمایندگان ارشد کنگره آمریکا را به دنبال داشته و آنها در خصوص پیامدهای این تصمیم به ترامپ هشدار داده‌اند.

برخی نمایندگان ارشد کنگره آمریکا اعلام کرده‌اند که تحریم‌های ترامپ علیه ترکیه را کافی نمی‌دانند و کنگره رأساً برای افزایش فشار بر ترکیه وارد عمل خواهد شد.