طبق لیست ارائه شده در خصوص رقابتی‌ترین اقتصادهای جهان در سال 2019، سنگاپور، جایگاه ایالات متحده را اشغال کرده و در صدر قرار گرفت.

اقتصادآنلاین مهسا نجاتی؛ هفته گذشته، مجمع جهانی اقتصاد، بررسی سالانه خود را در خصوص رقابت در اقتصاد جهانی را منتشر کرد. یکی از مهم‌ترین نکته‌های مورد بررسی در این گزارش، ارزیابی شاخص‌های همچون مبانی اقتصاد خرد و رقابت ملت‌ها در اساس اقتصاد کلان بوده است.

گفتنی است که مجمع جهانی اقتصاد، رقابت 141 اقتصاد سراسر جهان را از طریق 103 شاخص (در مقیاس 0 تا 100) و سازمان‌دهی شده در 12 موضوع، مورد محک قرار داده تا مشخص شود یک اقتصاد تا چه میزان به مرز رقابتی بودن نزدیک‌تر است.

بر این اساس، سنگاپور از ایالات متحده پیشی گرفت و عنوان رقابتی‌ترین اقتصاد جهان در سال 2019 را از آن خود کرد. این کشور امتیاز 84.3 از 100 را کسب کرد و بهترین عملکرد را در ثبات اقتصاد کلان، زیرساخت‌ها، توانایی در نوآوری و بازار اشتغال خود نشان داد.

همانطور که در نمودار مشاهده می‌شود، در لیست سال جاری، ایالات متحده، با کسب امتیاز 83.7، به جایگاه دوم سقوط کرد. به دنبال آن، هنگ‌کنگ با امتیاز 83.1، جایگاه سوم را در این رتبه‌بندی کسب کرده است.

نکته قابل ذکر این است که کشوری که بیشترین پیشرفت را در رتبه‌بندی سال جاری از خود نشان داد، ویتنام بود که با 10 رتبه جهش از سال گذشته تا کنون، در حال حاضر در جایگاه 67 قرار گرفته است. این کشور، یکی از منفعت‌برندگان جنگ تجاری میان آمریکا و چین بوده است.

در نمودار ارائه شده، به ترتیب رقابتی‌ترین اقتصادهای جهان در سال 2019 را مشاهده می‌کنید؛

رقابتی‌ترین اقتصادهای جهان