۰ نفر

واشنگتن: افزایش همکاری اطلاعاتی با ریاض را بررسی می‌کنیم

۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۷:۰۱
کد خبر: 381127
واشنگتن: افزایش همکاری اطلاعاتی با ریاض را بررسی می‌کنیم

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند دولت این کشور در پی حمله به دو پالایشگاه شرکت نفت «آرامکو» افزایش همکاری‌های اطلاعاتی با عربستان سعودی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مقام‌های آمریکایی از قصد دولت این کشور برای افزایش همکاری‌های اطلاعاتی با عربستان سعودی، در پی حمله به دو پالایشگاه شرکت نفت «آرامکو» در شهرهای «بقیق» و «هجره حُریص» در شرق این کشور خبر داده‌اند. 

خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت: «ایالات متحده آمریکا افزایش مبادلات اطلاعاتی با عربستان سعودی در پی حمله به تأسیسات نفت این کشور را بررسی می‌کند.»

شنبه هفته جاری (۲۳ شهریورماه) «یحیی سریع» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد، یگان پهپادی یمن با ۱۰ پهپاد پالایشگا‌ه‌های «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو در منطقه «شرقیه» عربستان سعودی را در چارچوب حق طبیعی و مشروع در پاسخگویی به جنایات ائتلاف متجاوز و محاصره پنج ساله یمن هدف قرار داد.

عملیات ارتش یمن علیه برخی مواضع در عربستان سعودی پس از آن صورت می‌گیرد که این کشور از پنج سال پیش تا کنون به همراه برخی کشورهای دیگر جنگ علیه مردم یمن به راه انداخته و هزاران نفر را کشته یا زخمی کرده است.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرده‌اند تنها زمانی که عربستان به حملات خود پایان دهد می‌تواند خیالش از بابت هدف قرار نگرفتن اهدافی در خاک این کشور راحت باشد.