۰ نفر

رشد جمعیتی در کدام کشور سریع‌تر است؟

۱۰ شهریور ۱۳۹۸، ۰:۱۲
کد خبر: 377559
رشد جمعیتی در کدام کشور سریع‌تر است؟

درصد رشد جمعیت ایران نیز بین سال‌های ۲۰۱۷و ۲۰۱۸نسبت به سایر کشور‌ها کم نبوده و جمعیت ایران در مدت زمان ذکر شده ۱.۰۵درصد رشد داشته است و تا آخرین لحظه از سال ۲۰۱۸، بالغ بر ۸۲میلیون و ۱۱هزارو ۷۳۵نفر در کشور زندگی می‌کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، جمعیت جهان با سرعت زیادی رو به افزایش است به طوری که تا چند سال آینده جمعیت بسیاری از کشور‌ها از استاندارد تراکم آن‌ها پیشی خواهد گرفت.
کشور چین سال‌های طولانی است که در رتبه‌ی اول پر جمعیت‌ترین کشور‌های دنیا قرار دارد و جمعیت این کشور تا پایان سال ۲۰۱۸ به یک میلیارد و ۴۱۵ میلیون و ۴۵ هزارو ۹۲۸ نفر رسید و این میزن نسبت به سال ۲۰۱۷، ۰.۳۹ درصد رشد داشت.
پس از آن کشور هندوستان تعداد ۱ میلیارد و ۳۵۴ میلیون و ۵۱ هزارو ۸۵۴ نفر را تا پایان سال ۲۰۱۸ به ثبت رساند و این تعداد نسبت به سال پیشتر ۱.۱۱ درصد افزایش یافت که درصد قابل توجهی است.
سالانه از تفاوتی که میان جمعیت دو کشور چین و هند وجود دارد کاسته می‌شود به طوری که تا ۵ سال گذشته بیش از ۳۰۰ میلیون نفر اختلاف بین جمعیت دو کشور وجود داشت، اما طی سال گذشته این تفاوت به کمتر از ۱۰۰ میلیون رسیده است و طبق گفته کارشناسان جمعیت هند تا سال ۲۰۲۷ از چین پیشی می‌گیرد.

تا سال ۲۰۲۷ جمعیت هند از چین پیشی می‌گیرد/رشد جمعیتی در کدام کشور سریع‌تر است؟

درصد رشد جمعیت ایران نیز بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ نسبت به سایر کشور‌ها کم نبوده و جمعیت ایران در مدت زمان ذکر شده ۱.۰۵ درصد رشد داشته است و تا آخرین لحظه از سال ۲۰۱۸، بالغ بر ۸۲ میلیون و ۱۱ هزارو ۷۳۵ نفر در کشور زندگی می‌کردند.
استاندارد‌ترین کشور از نظر جمعیت و مساحت متعلق به جزایر فالکلند است یعنی تراکم جمعیت در این کشور به ۰ درصد رسیده است همچنین جممعیت این کشور از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ تقریبا ۱۲ نفر رشد داشت.
کم جمعیت‌ترین کشور در جهان شهر واتیکان است که نام ۷۹۲ نفر در سال ۲۰۱۷ و ۸۰۱ نفر در سال ۲۰۱۸ در این کشور به ثبت رسید یعنی در طول ۳۶۵ روز سال تنها ۹ نفر به جمعیت این کشور اضافه شده اند.

تا سال ۲۰۲۷ جمعیت هند از چین پیشی می‌گیرد/رشد جمعیتی در کدام کشور سریع‌تر است؟

بیشترین افزایش جمعیت بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ مربوطه به کشور بحرین بود که جمعیت این کشور ۴.۹۹ درصد در مدت ذکر شده افزایش یافته که این کشور از نظر تراکم جمعیتی وضعیت مطلوبی ندارد و ۱ میلیون و ۵۶۶ هزارو ۹۹۳ نفر در سال ۲۰۱۸ تنها در ۷۶۵ کیلو متر مربع زندگی می‌کنند.