۰ نفر

مشاور امنیت ملی کاخ سفید؛

می‌خواهیم مطمئن شویم مادورو راهی برای دوام اقتصادی ندارد

۱۵ مرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۱۹
کد خبر: 371783
می‌خواهیم مطمئن شویم مادورو راهی برای دوام اقتصادی ندارد

مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز سه‌شنبه رئیس‌جمهور ونزوئلا را به تروریسم اقتصادی تهدید کرده و گفته واشنگتن در صدد است اطمینان حاصل کند او راهی برای روپا نگاه داشتن خودش از لحاظ اقتصادی ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی آمریکا روز سه‌شنبه گفته واشنگتن قصد دارد اطمینان حاصل کند که «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا راهی برای «رو پا نگاه داشتن خودش از لحاظ مالی» نداشته باشد.

بولتون در ماه‌های گذشته نقش عمده‌ای در سیاست‌های دولت آمریکا علیه ونزوئلا ایفا کرده و در اقدامی که با شکست مواجه شده از اعضای ارتش این کشور خواسته از نیکلاس مادورو جدا شوند. 

بولتون در این مصاحبه با شبکه خبری فاکس‌نیوز گفت تحریم‌های جدید علیه ونزوئلا را «اقداماتی بسیار قدرتمند» توصیف کرد و گفت این تحریم‌ها «از تمام اقداماتی که قبلاً انجام داده‌ایم فراتر رفته‌اند.»

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ گام‌های بسیار قدرتمندی برداشته و با اعمال تحریم‌های فراگیر، تمامی دارایی‌های متعلق به تمامی بخش‌های دولت ونزوئلا در داخل خاک آمریکا را مصادره کرده است؛ ضمن آنکه اقدام به تحریم تمامی افراد و شرکت‌هایی کرده که با ونزوئلا تجارت می‌کنند.»

آمریکا و گروهی از متحدان این کشور سوم بهمن ماه سال گذشته در اقدامی غیرقانونی «خوان گوآیدو»، رهبر شورای ملی ونزوئلا را به عنوان «رئیس‌جمهور موقت» این کشور به رسمیت شناخته و ادامه دولت مادورو را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجددا به ریاست‌جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی اعلام کردند.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، کاخ سفید هنگام اعلام به رسمیت شناختن گوآیدو انتظار داشته وی ظرف تنها چند روز رسما مادورو را کنار بزند و نظامیان را نیز با خود همراه کند. با گذشت چند ماه، این سناریو عملا شکست خورده و تلاش‌های واشنگتن برای ترغیب نظامیان به حمایت از گوآیدو ناکام مانده است.