۰ نفر

برایان هوک ادعای مقامات آمریکایی درباره ایران را تکرار کرد

۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۳۹
کد خبر: 355335
برایان هوک ادعای مقامات آمریکایی درباره ایران را تکرار کرد

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد که منابع اطلاعاتی آمریکایی گزارشهایی دارند که ایران قصد داشت به منافع آمریکا در منطقه حمله کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «برایان هوکم نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز مدعی شد که «ایران در تدارک برنامه ریزی برای حمله به منافع آمریکا بود؛ این چیزی است منابع اطلاعاتی ما به خوبی نشان می‌دهد.»

وی با اشاره به این ادعا تاکید کرد که «اگر ایران اول حمله کند آمریکا در دفاع از خود با نیروی نظامی پاسخ خواهد داد و  در این این راستا در حالت دفاعی و آمادگی برای مقابله با این تهدیدات قرار دارد.»

برایان هوک که ادعای مقامات آمریکایی طی چند هفته اخیر را تکرار می‌کرد همچنین مدعی شد: گزارشهای اطلاعاتی ما در چندین روز متوالی نشان می‌داد که ایرانیها قصد حمله به منافع آمریکا داشتند و ارتش آمریکا نیز به سرعت آرایش لازم برای دفاع از خود را تغییر داد.

بسیاری از تحلیلگران و قانونگذاران آمریکا معتقدند که مقامات کاخ سفید در این زمینه اغراق می‌کنند و هیچ تهدید مستقیمی از سوی ایران علیه آمریکا در منطقه وجود ندارد. مقامات ایرانی نیز این ادعاها را در راستای تلاش آمریکا برای تنش سازی در خلیج فارس خوانده‌اند.

برخی منابع خبری روز گذشته مدعی شده بودند که ارتش آمریکا قصد دارد 10000 هزار نیروی نظامی به منطقه غرب آسیا اعزام کند.

با این حال «پاتریک شاناهان» وزیر دفاع موقت آمریکا این گزارشها را رد کرده و گفته است که چنین اخباری دقیق نیست.

شاناهان که در جمع خبرنگاران پنتاگون حضور داشت گفت گزارش‌های منتشرشده درباره طرح اعزام ۵۰۰۰ نیرو به خاورمیانه برای مقابله با ایران نادرست هستند. وی گفت: «نه خبری از اعزام ۱۰۰۰۰ نیرو هست نه ۵۰۰۰ نیرو. این گزارش‌ها دقیق نیستند.»

شاناهان همچنین اضافه کرد: «درباره اعداد مبالغه می‌شود. شما منابع خوب زیادی در اختیار دارید؛ ولی چیزی که به شما می‌گویم این است که این منابع اطلاعات صحیحی در اختیارتان قرار نمی‌دهند.»

«سی‌ان‌ان»، «آسوشیتدپرس»، «وال‌استریت‌ژورنال» و برخی از دیگر رسانه‌های آمریکا پنجشنبه گزارش دادند مقام‌های پنتاگون قرار است طرحی در خصوص اعزام چندین هزار نظامی به خاورمیانه را تقدیم مقام‌های دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا کنند.

شاناهان، علی‌رغم تکذیب این گزارش‌ها تأیید کرد که پنتاگون قصد دارد برای «محافظت از نیروهای آمریکایی» شمار نیروهای خود در منطقه غرب آسیا را افزایش دهد.