۰ نفر

ترامپ، اعزام نیروی اضافی به خاورمیانه را رد کرد

۳ خرداد ۱۳۹۸، ۶:۵۲
کد خبر: 355309
 ترامپ، اعزام نیروی اضافی به خاورمیانه را رد کرد

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا بامداد جمعه گفت: فکر نمی کنم که ایالات متحده به نیروهای اضافی بیشتری برای اعزام به خاورمیانه نیاز داشته باشد.

به گزارش شبکه سی ان ان، ترامپ که در جمع کشاورزان آمریکایی سخن می گفت، افزود: البته اگر نیاز به نیروی نظامی بیشتری به خاورمیانه داشته باشیم، این کار را خواهیم کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ترامپ بار دیگر «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق این کشور را آماج حملات خود قرار داد و افزود: اوباما جنگ با تروریسم را از دست داد.، درحالی که ما گروهک داعش در عراق و سوریه را شکست دادیم.

وی در ادامه اتهامات بی پایه و اساسش و با نادیده گرفتن رژیم صهیونیستی به عنوان تروریسم دولتی، با ادعای این که « ایران کشور حامی ترویسم است و سیاست هایش در خاورمیانه خطرناک است» افزود: از زمان خروج آمریکا از توافق هسته ای، ایران با مشکلات زیادی روبروست.

ترامپ در بخش دیگری از سخنانش به موضوع چین و جنگ تجاری با این کشور پرداخت و گفت: هرگونه توافقی با پکن باید شامل مواردی باشد که شرکت هوآوی انجام می دهد و تا آن زمان با خطرات امنیتی این شرکت چینی، برخورد خواهیم کرد.

مقام های آمریکایی مدعی هستند که دولت چین از تجهیزات ساخت شرکت مخابراتی هواوی برای جاسوسی بهره می گیرد، اتهامی که این شرکت چینی آن را رد کرده است.

ترامپ ادامه داد: چین پس از پیوستن به سازمان تجارت جهانی، موانع گمرکی زیادی بر کالاهای کشاوزی ما وضع کرد و اسرار شرکت های کشاورزی آمریکایی را در 10 سال گذشته به سرقت برده است.

رئیس جمهوری آمریکا در بخش دیگری از سخنانش بار دیگر به رقبای دمکرات خود پرداخت و افزود: آنها همچنان از شکست سال 2016 رنج می برند و در این چند سال جز مانع تراشی در مسیر پیشرفت آمریکا، کار دیگری انجام نداده اند.

سخنان ترامپ برای عدم نیاز به اعزام نظامیان اضافی به خاورمیانه همزمان با آن صورت می گیرد که « پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا، روز پنجشنبه گزارش‌های پیشین رسانه‌ها از اعزام 5 یا 10 هزار نظامی را رد کرد و افزود: اعزام نیروی نظامی اضافی، از اقدامات در دست بررسی است.

«برایان هوک» مسئول امور ایران در وزارت امور خارجه آمریکا نیز روز پنجشنبه گفت: تاکنون هیچ اظهارنظری دراین باره مطرح نشده است و این سخنان، تنها خبر است و درصورتی که بخواهد چنین اتفاقی رخ دهد، این مساله از وزارت دفاع (پنتاگون) مطرح خواهد شد.

این درحالی است که برخی رسانه ها چون آسوشیتدپرس اعلام کردند که پنتاگون، طرحی را برای اعزام ۱۰ هزار نیروی بیشتر به خاورمیانه به کاخ سفید ارائه خواهد کرد.