۰ نفر

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به تحولات اخیر ونزوئلا

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۵۷
کد خبر: 350224
واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به تحولات اخیر ونزوئلا

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به تحولات اخیر ونزوئلا تأکید کرد آشوب وهرج ومرج به هیچ وجه نمی تواند راه حل اختلافات سیاسی در ونزوئلا باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه تحولات جاری در ونزوئلا را با دقت دنبال می کنیم، گفت: «آشوب وهرج ومرج به هیچ وجه نمی تواند راه حل اختلافات سیاسی در ونزوئلا باشد. بهترین راه،  برقراری گفتگو و ایجاد سازو کارهای لازم بین همه طرف ها برای حل مشکلات مردم توسط نیروهای وفادار به توسعه و رفاه این کشور تحت هدایت دولت قانونی ونزوئلا است.»

«خوان گوایدو» رئیس‌ سابق مجمع ملی ونزوئلا که حدود سه ماه قبل به تحریک مقامات واشنگتن خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد، امروز سه‌شنبه طی یک پیام ویدیویی هواداران خود را به آشوب علیه دولت قانونی این کشور فرا خواند و حتی از نیروهای مسلح ونزوئلا خواست که علیه رئیس‌جمهور نیکلاس مادورو دست به شورش مسلحانه بزنند.

در این میان مقامات ارتش و وزارت دفاع ونزوئلا تصریح کرده‌اند که حامی قانون اساسی و دولت قانونی این کشور خواهند بود و از وظایفشان در این زمینه کوتاهی نخواهند کرد.

نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا نیز تأکید کرده است که نیروهای مسلح ونزوئلا به وی وفادارند و حامی شورشیان نخواهند بود.