۰ نفر

منوچین: مذاکرات تجاری با چین در گام‌های نهایی است

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۴۷
کد خبر: 350114
منوچین: مذاکرات تجاری با چین در گام‌های نهایی است

وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: مذاکرات تجاری برای پایان دادن به جنگ تجاری با چین در مراحل پایانی خود قرار دارد.

به گزارش اسپوتنیک، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پیش از سفر به پکن گفت: ما در حال رسیدن به مراحل نهایی توافق تجاری با چینی‌ها هستیم. قرار است منوچین به همراه رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا امروز برای برگزاری مذاکرات تجاری با طرف‌های چینی به پکن سفر کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس؛ دور بعدی مذاکرات نیز از روز ۸ می و با سفر معاون نخست‌وزیر چین به واشنگتن برگزار خواهد شد.

به گفته منوچین، هر دو کشور به دنبال رسیدن به توافق هستند و گفت‌وگوها به مرحله‌ای رسیده است که یا به توافق منجر شده و یا بدون توافق پایان خواهد یافت.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ البته وی از ارائه زمان پایان مذاکرات و یا برنامه ترامپ برای اعمال تعرفه‌های بیشتر در صورت عدم موفقیت این مذاکرات خودداری کرد.

از ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بیش از یک سال پیش چین و آمریکا در جنگ تجاری با یکدیگر به سر می‌برند و دو کشور بر واردات هزاران قلم کالا از یکدیگر تعرفه گمرکی اعمال کرده‌اند.