۰ نفر

هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل در تهران خبر داد:

کمک 1میلیون و۴۲۰هزار دلاری سازمان ملل به سیل‌زدگان

۱۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۳۵
کد خبر: 345537
کمک 1میلیون و۴۲۰هزار دلاری سازمان ملل به سیل‌زدگان

اوگوچی دنیلز بیان داشت: تا کنون سازمان ملل متحد یک میلیون و۴۲۰ هزار دلار کمک علاوه بر منابع موجود برای مساعدت فوری مستمر به منظور تهیه اقلام پزشکی و بهداشتی، آب، تأسیسات بهداشتی، سلامت و سرپناه را بسیج کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، اوگوچی دنیلز، هماهنگ‌کننده مقیم ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در نشست خبری با موضوع مناطق آسیب دیده از سیل و بهره گیری از کمک های بشر دوستانه بین المللی در وزارت کشور بیانیه‌ای را قرائت کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است: همه ما در سازمان ملل متحد به دلیل کشته، مجروح شدن و خسارت‌های وارده سیل‌های شدید در ایران عمیقاً متأسفیم. اجازه دهید از جانب خانواده ملل متحد، بار دیگر مراتب تسلیت صمیمانه خود را به خانواده‌های قربانیان، دولت و مردم ایران تقدیم نمایم.

مایلم تلاش‌های دولت در زمینه امداد و نجات را تحسین کنم. در عین حال خسارت به زیر ساخت‌ها (خانه‌ها، جاده‌ها، خطوط آهن و غیره) قابل توجه است.

 می‌دانیم سیل‌ها همچنان ادامه و عملیات امداد و نجات دولت نیز تداوم دارد.

سازمان ملل متحد و جامعه بین‌المللی قویاً متعهد به حمایت از دولت و مردم ایران در این برهه حساس هستند. می‌خواهیم کسی نادیده انگاشته نشود. ما هماهنگی عالی و تنگاتنگ در پاسخ به این وضعیت اضطراری با دولت و جامعه بین‌المللی داشته و داریم.

تا کنون سازمان ملل متحد یک میلیون و۴۲۰ هزار دلار کمک علاوه بر منابع موجود برای مساعدت فوری مستمر به منظور تهیه اقلام پزشکی و بهداشتی، آب، تأسیسات بهداشتی، سلامت و سرپناه را بسیج کرده است.

 سازمان ملل متحد و جامعه جهانی، پس از ارائه کمک‌های نجات دهنده فوری از تلاش‌های دولت برای استراتژی‌های میان‌مدت و بلندمدت جهت کاهش بلایای طبیعی حمایت می کنند، بنابراین مبالغی بیشتر برای اقدام فوری، میان مدت و بلند مدت شامل کاهش خطر، مورد نیاز است. با وجود چالش‌های ایجاد شده به وسیله جو سیاسی فعلی، سازمان ملل متحد قادر بوده به ویژه برای تدارک و ارائه اقلام مورد نیاز به کشور، حمایت به موقع و مناسب ارائه دهد. ما به همکاری خود با طرف‌های مربوطه ادامه می‌دهیم تا نیازهای انسانی مرتفع گردند.

هنگامی که اینجانب در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک بودم ، از نزدیک بحران ایران را در رسانه‌های اجتماعی دنبال می کردم تحت تأثیر اخبار مربوط به کرامت، روح قوی انسانی، تاب‌آوری و حمایت مردم ایران از یکدیگر قرار گرفتم: جوامع به خاطر این فاجعه متحد شدند. کودکان هدایا و عیدی‌های سال نو خود را برای کمک به سیل‌زدگان اهدا می‌کردند.

در زمینه بهداشت و سلامت، سازمان ملل متحد از تلاش‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حمایت می‌نماید و کمک‌های فنی با خدمات سلامت و اقلام پزشکی اضطراری ارائه می‌دهد.

 سازمان ملل متحد در زمینه سرپناه اضطراری، از تلاش‌های سازمان هلال احمر ایران، بنیاد مسکن و وزارت کشور حمایت کرده و کمک‌های فنی برای ایجاد و مدیریت سرپناه‌های موقت همچنین امکانات سرپناه اضطراری ارائه می‌دهد.

در زمینه آب، تأسیسات بهداشتی و بهداشت، سازمان ملل متحد از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و برنامه‌های این وزارتخانه برای ارائه کمک‌های فنی به منظور تهیه آب آشامیدنی و امکانات شست‌و‌شو برای رفع نیاز منزل و مقاصد بهداشتی حمایت می‌کند.

 در زمینه آموزش، سازمان ملل متحد از وزارت آموزش و پرورش در فرایند ارائه کمک‌های فنی و امکانات (مدرسه در کانکس) برای فضاهای موقتی یادگیری بر اساس مشورت با جوامع محلی حمایت می‌نماید.

در زمینه «حمایت از مراقبت‌ها»، سازمان ملل متحد از وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هلال احمر در زمینه تیم‌های حامی روانی-اجتماعی حمایت می‌نماید.

سازمان ملل متحد در زمینه «بهبود اولیه»، از سازمان مدیریت بحران و تلاش‌های وزارتخانه‌های مرتبط برای رفع نیازهای مردم و جوامعی که بیشترین صدمات را از سیل دیده‌اند، همکاری می‌نماید. می‌دانیم زنان، کودکان، افراد دارای معلولیت و سالمندان معمولاً آسیب پذیرترین‌ها در بین جوامع تحت تأثیر بوده، بنابراین نیازمند توجه ویژه هستند.

علاوه بر این مایلیم این نکته را بار دیگر به رسمیت بشناسیم که ایران نزدیک به چهار دهه میزبانی سخاوتمند برای نزدیک به یک میلیون پناهنده از سایر کشورها بوده است. در راستای این سنت موجب دلگرمی است بنگریم چگونه نیازهای این گروه ها به گونه ای برابر پاسخ داده شود.

جدولی از آنچه سازمان ملل متحد قبلاً انجام داده، آنچه در حال انتقال است و برنامه‌های ما چیست، آماده گردیده است.

سازمان ملل متحد با هماهنگی مسئولان ملی و محلی، بازدید میدانی از نواحی تحت تأثیر سیل به منظور ابراز همبستگی خود اما از آن مهم‌تر درک اینکه بیشترین نیازهای ضروری کدام است، و کدام استان‌ها به کمک‌های سازمان ملل متحد نیاز دارند، همچنین مذاکره با مسئولان در مورد اینکه چگونگی ارائه کمک‌ها به بهترین شکل به نواحی تحت تأثیر سفر می کنند.

ما مشتاقانه به همکاری مؤثر خود ادامه می‌دهیم و تلاش‌های مسئولان در بهبود اوضاع کمک می‌نماییم.

سازمان ملل متحد در اینجا حضور دارد تا تفاوتی ایجاد کند. برای اینجانب موجب افتخار است که اینجا در خدمت شما هستم.