۰ نفر

امید بورس‌های آسیایی به مذاکرات چین و آمریکا

۱۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۱۱
کد خبر: 344138
امید بورس‌های آسیایی به مذاکرات چین و آمریکا

امیدواری به نتایج مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا، بار دیگر بورس‌های آسیایی را بر مدار صعودی قرار داد.

به گزارش رویترز، بورس‌های آسیایی در پایان معاملات هفتگی بورس‌های جهانی به رهبری بورس‌های چین گام در مسیر صعودی نهادند و بازدهی اوراق قرضه نیز به امید چشم‌انداز روشن‌تر اقتصاد جهانی افزایش یافتند. شاخص ام اس سی آی بورس‌های منطقه آسیا-اقیانوسیه به جز ژاپن ۰.۵ درصد افزایش یافت و در ژاپن نیز شاخص نیک کی ۲۲۵ با افزایش ۱ درصدی به کار خود خاتمه داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، روند صعودی شاخص‌های بورسی آسیا در چین مشهودتر بود، جایی که شاخص شانگهای کامپوزیت بیش از ۲ درصد جهش کرد. این صعود پس از آن رخ داد که هیأت آمریکایی به سرپرستی استیون منوچین-وزیر خزانه‌داری و رابرت لایت وایزر- وزیر بازرگانی آمریکا در چین از پیشرفت بیش‌تر در مذاکرات تجاری خبر دادند.

در بورس وال استریت آمریکا نیز روند صعودی بر معاملات حاکم بود، به‌گونه‌ای که شاخص اس اند پی ۵۰۰ با افزایش ۰.۳۶ درصدی، مجموع سودآوری خود در سه ماهه نخست سال را به ۱۲.۳ درصد رساند که بهترین عملکرد فصلی آن از سال ۲۰۰۹ تاکنون محسوب می‌شود.

در بازار اوراق بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه‌داری آمریکا از سطوح پایین ۱۵ ماهه خود فاصله گرفت و به ۲.۳۵۲ درصد رسید. در روزهای اخیر نگرانی‌های زیادی از کاهش بازدهی این اوراق در بین معامله‌گران ایجاد شده بود. ماتسومی کاگاوا-استراتژیست جهانی در مؤسسه راکوتن سکیوریتیز گفت: اوضاع بهتر شده و بهتر هم می‌شود اما هم‌چنان تردیدهایی نسبت به احتمال وقوع اقتصاد آمریکا به رکود وجود دارد.