۰ نفر

اظهارات مداخله‌جویانه پامپئو درباره روابط ایران و عراق

۲ بهمن ۱۳۹۷، ۱۹:۲۹
کد خبر: 331189
اظهارات مداخله‌جویانه پامپئو درباره روابط ایران و عراق

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله‌جویانه مدعی شد که ایران همچنان تلاش دارد تا آزادی و استقلال عراق را کاهش دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در ادامه تلاش‌های مقامات آمریکایی برای تخریب روابط ایران با همسایگانش سخنانی را بر زبان راند.

پامپئو که به صورت ویدئو کنفرانس برای حاضران در اجلاس اقتصادی داووس سخنرانی می‌کرد، در سخنانی مداخله‌جویانه مدعی شد که ایران همچنان تلاش دارد تا آزادی و استقلال عراق را کاهش دهد.

به نوشته گاردین، وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود برای حاضران در اجلاس اقتصادی داووس گفت که ایالات متحده «با تهدیدهای جدیدی که برخی از آن‌ها خیلی جدید نیستند» روبه‌رو است. به زعم پامپئو، این تهدیدها علیه آمریکا شامل مواردی همچون «برنامه اتمی کره شمالی»، «ماجراجویی‌های خارجی ایران»، «مدل اقتصادی دولت‌محور چین همراه با خصومت‌ورزی پکن نسبت به همسایگان و حفظ یک دولت تمامیت‌خواه مرکزی»، و «تروریسم اسلامی» است.

پامپئو همچنین از «ائتلاف‌های زیبایی» که آمریکا داشته است تمجید و تعریف کرده و مدعی شد که ایالات متحده «خلافت داعش را سوریه و عراق شکست داد.»