۰ نفر

استعفای دو وزیر دیگر دولت انگلیس در اعتراض به برگزیت

۲۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۴۲
کد خبر: 315063
استعفای دو وزیر دیگر دولت انگلیس در اعتراض به برگزیت

دو وزیر کابینه دولت انگلستان و چند تن دیگر از اعضای دولت به دلیل مخالفتشان با طرح لندن برای خروج از اتحادیه اروپا، از سمت خود استعفا کرده‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلباین به نقل از فارس، دو وزیر اصلی کابینه دولت بریتانیا وچند عضو رده پایین‌تر دولت امروز (پنج شنبه) اعلام کردند در مخالفت با طرح  «ترزا می» نخست وزیر بریتانیا برای برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) از سمت خود کناره‌گیری می‌کنند.

وزیران انگلیس

«دامینیک راب» وزیر برگزیت دولت بریتانیا امروز پنجشنبه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت که نمی‌تواند شرایط پیشنهادی ترزا می  برای توافق با اتحادیه اروپا را بپذیرد بنابراین از سمت خود کناره‌گیری می‌کند. راب ماه جولای بعد از استعفای «دیوید دیویس» وزیر پیشین برگزیت به این سمت انتخاب شده بود.

وزیران انگلیس

«استر مک‌وِی» وزیر کار و امور بازنشستگی دولت انگلیس نیز در حساب کاربری توییتر خود خبر داد امروز صبح به ترزا می گفته است از سمت خود در دولت کناره‌گیری می‌کند. وی گفت طرح ترزا می برای برگزیت، به نتیجه همه‌پرسی مردمی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا احترام نمی‌گذارد.

«شِلیش وِرا» از اعضای حزب محافظه‌کار در پارلمان بریتانیا و از اعضای دفتر ایرلند شمالی دولت نیز در حساب کاربری خود در توییتر خبر داد که نمی‌تواند از طرح ترزا می برای توافق برگزیت حمایت کند بنابراین از سمت خود کناره‌گیری می‌کند. وی افزود توافقی که انگلستان را مجبور می‌کند، برای مدت نامعلومی دنباله روی قواعد اروپا باشد، مورد حمایت وی نیست.

وزیران انگلیس

شبکه اسکای نیوز خبر داد «سولا براوِرمِن» معاون وزیر برگزیت و «آن ماری ترولیان» مشاور وزارت آموزش بریتانیا نیز امروز در اعتراض به طرح برگزیت دولت، از سمت خود کناره‌گیری کرده‌اند.

همچنین «رانیل جایاواردنا» از مشاوران وزارت دادگستری بریتانیا در اعتراض به طرح برگزیت دولت انگلیس از سمت خود کناره‌گیری کرد. وی تاکید کرد پیش‌نویس توافق برگزیت دولت می، منصفانه و خوب نیست.

می روز چهارشنبه (دیروز) خبر داد که اعضای کابینه وی به توافقی جمعی درباره پیش‌نویس برگزیت دست یافته‌اند. روز سه‌شنبه، لندن و بروکسل درباره پیش‌نویس طرح برگزیت دولت انگلیس به توافق رسیده بودند که این قدمی مهم در مذاکرات برگزیت به حساب می‌آید.

وزیران انگلیس

«دونالد توسک» رئیس شورای اروپا نیز امروز خبر داد اگر اتفاق عجیبی روی ندهد، اتحادیه اروپا در روز بیست و پنجم نوامبر توافق برگزیت را نهایی می‌کند. «مایکل بارنیه» مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در امور برگزیت هم گفته است هر دو طرف (لندن و بروکسل) همچنان مسیری طولانی برای توافق برگزیت در پیش رو دارند.

مردم بریتانیا (انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلندشمالی) در ماه جولای سال ۲۰۱۶ با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند و مذاکرات دو ساله خروج ماه مارس سال ۲۰۱۷ شروع شد و اواخر ماه مارس ۲۰۱۹ لندن باید رسما از اتحادیه اروپا خارج شود.