۰ نفر

تلاش تایلند برای احداث راه آهن فوق سریع

۲۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۴۸
کد خبر: 314342
تلاش تایلند برای احداث راه آهن فوق سریع

دولت تایلند قصد دارد با جذب ۶.۸ میلیارد دلار به توسعه و تکمیل پروژه احداث خط راه آهن فوق سریع در این کشور بپردازد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، تایلند که در سالهای اخیر یکی از بزرگترین مقاصد گردشگری در جهان به شمار می رود، به نظر می‌رسد که تصمیم گرفته است به توسعه خطوط راه آهن و حمل و نقل خود بپردازد تا بدین ترتیب امکان بهره مندی از وسائل نقلیه سریع و راحت را در اختیار گردشگران و مسافران در این کشور قرار دهد.

حالا یک کنسرسیوم متشکل از شرکت‌های مختلف که شامل زیمنس آلمان، شرکت احداث خط راه آهن چین، هیوندای کره جنوبی، اکسپرس وِی بانکوک و مترو نیز می‌شود، قصد دارد که با احداث خط راه آهن فوق سریعی که سه فرودگاه اصلی و بین المللی در این کشور را به یکدیگر متصل می‌کند، به توسعه روند گردشگری در این کشور واقع در جنوب شرق آسیا کمک کند.  

براساس گزارش های منتشر شده در رویترز، مقامات بلند مرتبه در وزارت حمل و نقل تایلند به تازگی در این خصوص اظهار کرده‌اند که با جذب یک سرمایه گذاری به ارزش ۶.۸۰ میلیارد دلار قصد دارند به توسعه حمل و نقل ریلی که سرعت بسیار زیادی را دارد، بپردازند و به گردشگران و مسافران این امکان را بدهند تا با سرعت بیشتری به گردش در مناطق دیدنی این کشور بپردازند.

این پروژه بخش عظیمی از برنامه دولت این کشور برای توسعه زیرساخت‌های مرتبط با حمل و نقل تایلند را تشکیل می‌دهد که شامل پروژه‌های مختلفی در بخش ریلی، هوایی، جاده ای و فراساحلی نیز می‌شود.