۰ نفر

شکاف در روابط سیاسی و تجاری چین و آمریکا؛

استقبال سرد از پمپئو در پکن

۱۶ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۰۲
کد خبر: 306060
استقبال سرد از پمپئو در پکن

وزیر امور خارجه چین: آمریکا در پی زیاده خواهی نامحدود در مناقشه تجاری با چین است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سفر مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به پکن روز دوشنبه با گفتگو وی با وانگ یی همتای چینی خود آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن، وانگ یی وزیر امور خارجه چین در جمع خبرنگاران که وزیر خارجه آمریکا نیز در آن حضور داشت، گفت: " به تازگی در حالی که آمریکا در پی زیاده خواهی نامحدود در مناقشه تجاری با چین است، تدابیری را درباره مسئله تایوان اتخاذ کرده که نقض کننده حقوق چین است و انتقاد‌های بی اساسی را از سیاست داخلی و خارجی مطرح کرده است".
مایک پمپئو که برای مطلع کردن همتای چینی خود از گفتگو‌های اخیر خود با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به پکن آمده است، در پاسخ گفت: " مسائلی که ما مطرح کردیم با اختلافات عمیق مرتبط بود. ما از اقداماتی که چین انجام می‌دهد نگران هستیم".

وانگ یی وزیر امور خارجه چین در گفتگو با پمپئو گفت: "ما از آمریکا می خواهیم این نوع اقدامات اشتباه را متوقف کند. ما بر این باوریم چین و آمریکا باید در مسیر درست همکاری بر اساس روند برد-برد قرار بگیرند تا این که در مسیر اشتباه مملو از مناقشه و رویارویی قرار داشته باشند. "
وی افزود: "من متأسفم که گفتگوی راهبردی بین دو کشور موضوعی بود که شما آن را انتخاب نکردید. این یک فرصت مهم برای ما خواهد بود تا در ارتباط با مسائل مهمی گفتگو کنیم که ارائه کننده فرصت هایی برای مردم کشورهای ماست."