۰ نفر

وزیر خارجه آمریکا: با چین دارای اختلافات اساسی هستیم

۱۶ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۰۱
کد خبر: 306045
وزیر خارجه آمریکا: با چین دارای اختلافات اساسی هستیم

وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با همتای چینی خود در پکن با اشاره به اینکه نگران اقدامات چین در زمینه های مختلف هستیم تاکید کرد در بسیاری از مسایل با چین دارای اختلاف اساسی هستیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا 'مایک پمپئو' روز دوشنبه در آخرین ایستگاه سفر سه روزه خود به آسیا در پکن در دیدار 'وانگ یی' وزیر خارجه چین، ضمن توضیح آنچه که در دیدار با 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی گذشته است افزود: در مسایل مختلف دارای اختلافات اساسی و بنیادی با پکن هستیم.

او اظهار امیدواری کرد در این سفر، فرصت بحث و بررسی مسایل مورد اختلاف دو کشور فراهم شود.

'وانگ یی' وزیر امور خارجه چین نیز در این دیدار «جنگ تجاری» دو کشور را بی فایده خواند و گفت: اعتقاد داریم این کشمکش روی روابط دو کشور سایه انداخته است.

او همچنین در مورد «دخالت آمریکا در امور داخلی چین» از جمله مساله تایوان و فروش تسلیحات نظامی به این جزیره با وزیر امور خارجه آمریکا مذاکره و گفت و گو کرد.

وزیر خارجه چین همچنین در ارتباط با مساله «حقوق شهروندی» و «دخالت های آمریکا» در این مورد با وزیر امور خارجه این کشور مذاکره کرد.

وزرای خارجه دو کشور همچنین از لغو گفت و گوهای امنیتی پکن - واشنگتن اظهار ناخشنودی کردند.

سفر سه روزه 'پمپئو' به آسیا روز شنبه با ورود به توکیو و دیدار با نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور آغاز شد او که به منظور گفت و گو و رایزنی در مورد خلع سلاح هسته ای و تعیین جزییات دور دوم نشست سران آمریکا و کره شمالی به پیونگ یانگ سفر کرده بود روز گذشته نیز با 'کیم جونگ اون' دیدار کرد.

پمپئو در پیامی توئیتری نوشت «دیدار خوبی در پیونگ یانگ با کیم داشتم ما به پیشرفت هایی در مورد توافق سنگاپور دست یافتیم بخاطر پذیرایی از من و تیم همراهم تشکر می کنم.»

او همچنین شب گذشته بعد از ترک کره شمالی، با وزیر امور خارجه و رییس جمهوری کره جنوبی در سئول دیدار کرد.

پایان بخش سفر سه روزه وزیر امور خارجه آمریکا به آسیا سفر او به چین و دیدار با مقامات این کشور بود.