۰ نفر

رسانه ژاپنی:

درخواست کره شمالی از چین ؛ تحریم‌های اقتصادی را بردارید

۱۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۴۶
کد خبر: 282245
درخواست کره شمالی از چین ؛ تحریم‌های اقتصادی را بردارید

یک رسانه ژاپنی نوشته، رهبر کره شمالی از رئیس جمهور چین خواسته است با توجه به دیدار اخیر با ترامپ تحریمهای اقتصادی علیه کشورش را بردارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی از «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین درخواست کرده است تحریم‌های اقتصادی علیه پیونگ‌یانگ را زودتر رفع کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، روزنامه یومیوری ژاپن روز یکشنبه (امروز) نوشت، رهبر کره شمالی به رئیس جمهور چین گفته است خواستار کمک پکن برای پایان دادن به تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ است.

یومیوری به نقل از یک منبع که نامش آورده نشده، نوشت رهبر کره شمالی گفته است به دلیل نشست موفقیت‌آمیز وی با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، چین برای رفع زودتر تحریم‌ها اقدام کند.

این منبع همچنین گفت که شی به رهبر کره شمالی گفته است، وی بیشترین تلاش خود را برای پاسخ به درخواست کیم انجام خواهد داد.

طی سال جاری میلادی که بعد از سال‌ها تنش، دیدارهایی میان رهبر کره شمالی و سران کره جنوبی و آمریکا در جریان بود، کیم سه بار به چین که مهم‌ترین متحد کره شمالی به حساب می‌آید، سفر کرده است.

طی سال‌های اخیر، پیونگ یانگ به دلیل حضور نظامی آمریکا در منطقه و برگزاری رزمایش‌های نظامی با کره جنوبی اقدام به آزمایش موشکی و اتمی می‌کرد که با تحریم‌های بین‌المللی و آمریکایی مواجه می‌شد.

بعد از دیدار کیم با «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی و رو به بهبود رفتن روابط دو کره، کیم با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سنگاپور دیدار و به خلع سلاح اتمی متعهد شد. رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد رزمایش‌های نظامی مشترک این کشور با کره جنوبی متوقف می‌شود و بعد از خلع سلاح اتمی کامل، تحریم‌های کره شمالی برداشته خواهند شد.