۰ نفر

دو سوم شهروندان آمریکا با خروج از برجام مخالفند

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۴۸
کد خبر: 270036
دو سوم شهروندان آمریکا با خروج از برجام مخالفند

شبکه خبری سی ان ان روز سه شنبه گزارش داد که حدود دو سوم مردم آمریکا (معادل 63 درصد) بر این باورند که این کشور نباید از توافق هسته ای با ایران خارج شود و تنها 29 درصد معتقدند که واشنگتن باید از آن بیرون برود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس نظرسنجی موسسه اس اس آر اس برای سی ان ان؛ نیرومندترین موافقان خروج واشنگتن از پیمان هسته ای، جمهوریخواهان با 51 درصد هستند، اما این میزان در میان محافظه کاران 47 درصد است.

تقریبا 37 درصد یعنی تنها چهار نفر از هر 10 آمریکایی می گویند که موافق راه و روش ترامپ برای اداره روابط ایالات متحده با ایران هستند، در حالی که 46 درصد موافق نیستند و 17 درصد نظری نداده اند. نسبت نظرات مثبت نظرسنجی شوندگان در باره چگونگی برخورد با ایران، به اندازه دیگر مسائل به ویژه در میان جمهوریخواهان بالا نیست، یعنی در حالی که 82 درصد از آنان، روش وی را در اداره امور خارجی آمریکا تائید می کنند، تنها 73 درصد موافق روش وی در مورد روابط ایالات متحده با ایران هستند.

در همین حال، نسبت شهروندان آمریکا که ایران را تهدیدی جدی برای ایالات متحده می دانند، نسبت به سال گذشته (2017) افزایش یافته، به گونه ای که 75 درصد می گویند ایران تهدیدی بسیار جدی یا نسبتا جدی است، در حالی که این میزان در اکتبر 69 درصد و در اوت 71 درصد بود.

نظرسنجی اس اس آر اس برای سی ان ان در بازه زمانی دوم تا پنجم مه (12-15 اردیبهشت ماه) در میان حدود یک هزار بزرگسال آمریکایی توسط تلفن و موبایل و به صورت زنده صورت گرفه است.