۰ نفر

۲هزار تروریست از جنوب دمشق خارج شدند

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۹:۴۲
کد خبر: 268936
 ۲هزار تروریست از جنوب دمشق خارج شدند

حدود 2 هزار تروریست به همراه خانواده هایشان با 46 دستگاه اتوبوس از شهرک های یلدا، ببیلا و بیت سحم در جنوب دمشق خارج شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، منابع میدانی روز جمعه اعلام کردند: براساس توافق با دولت سوریه، این تروریست ها و خانواده های آن ها از شب گذشته (پنجشنبه) تاکنون از گذرگاه بیت سحم به شمال این کشور منتقل شدند.

تمامی تروریست ها به همراه خانواده هایشان طبق توافق دولت سوریه تا چند روز آینده از این شهرک ها خارج و به مقصد جرابلس در استان حلب انتقال داده می شود.

هیات مذاکره کننده شهرک های یلدا، ببیلا و بیت سحم پنج روز قبل اعلام کرد که بر اساس توافق با دولت سوریه، ارتش وارد این مناطق در جنوب دمشق می شود.

براساس این توافق که با میانجیگری مرکز آشتی روسیه انجام شده افراد مسلح مخالف پیوستن به روند آشتی از این شهرک ها خارج و با ضمانت های امنیتی روسیه به دیگر مناطق سوریه منتقل می شوند.

افرادی که مایل به ماندن در این مناطق هستند نیز با تحویل سلاح خود به پلیس نظامی روسیه و تسویه و عادی کردن پرونده خود در این شهرک ها باقی می مانند.

مهلت 6 ماهه به افراد فراری و غایب از سربازی نیز داده می شود که اگر مایل باشند می توانند به طور داوطلبانه به ارتش سوریه ملحق شوند.

براساس این توافق، دولت سوریه باید تمام نیازهای ساکنان این شهرک ها را تامین و شرایط را برای از سر گیری فعالیت نهادهای دولتی، بهداشتی، آموزشی و خدمات رسان را فراهم کند.

توافق اولیه پس از نشست نمایندگان گروه های تروریستی مسلح در شهرک های یلدا، ببیلا و بیت سحم سه روز قبل با ژنرال 'الکساندر زورین' و 'کنانه حویجه' نماینده سوریه در ایست و بازرسی ببیلا - سیدی مقداد انجام شد.

در این نشست عملیات ارتش سوریه در مبارزه با گروه تروریستی داعش در اردوگاه یرموک نیز بررسی شد.

براساس این توافق، طرف روسی به عنوان ضامن به کسانی که قصد ماندن یا خارج شدن از این شهرک ها دارند، تضمین لازم را می دهد.

پس از اخراج تروریست ها از غوطه شرقی، ارتش سوریه این فرصت را پیدا کرد تا کار تروریست های حاضر در جنوب پایتخت در غوطه غربی را نیز یکسره کند.