۰ نفر

با پایان قرارداد شرکت خارجی جمع آوری زباله ؛

۱۰۰۰یورو جریمه نقدی برای ریختن زباله در قاهره

۲۲ فروردین ۱۳۹۷، ۱۸:۵۴
کد خبر: 263642
۱۰۰۰یورو جریمه نقدی برای ریختن زباله در قاهره

استانداری قاهره با هشدار درباره ریختن زباله و مواد دور ریختنی در خیابان ها ، اعلام کرد: این افراد مطابق قانون 2000 تا 20000 پوند مصری (معادل 100 تا 1000 یورو) جریمه نقدی می شوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صدا و سیما، استانداری قاهره اعلام کرد از این پس ریختن زباله در خیابان ها جریمه نقدی خواهد داشت .

استانداری قاهره با هشدار به شهروندان مصری درباره ریختن زباله و مواد دور ریختنی در خیابان ها تاکید کرد، این افراد مطابق قانون 2000 تا 20000 پوند مصری ( معادل 100 تا 1000 یورو ) جریمه نقدی می شوند. در همین ارتباط در بعضی مناطق قاهره از جمله منطقه وایلی و منطقه باب الشعریه اطلاعیه هایی جهت آگاهی مردم و اطلاع رسانی درباره اجرای قوانین جدید پخش شده است. پیش از این یک شرکت خارجی مسؤلیت جمع آوری زباله از سطح کلان شهر قاهره را داشت و در حال حاضر قرارداد این شرکت پایان یافته است.

در حال حاضر جمع آوری زباله از منازل مسکونی و مغازه ها از سوی شرکت های کوچک محلی و تحت نظارت سازمان پاکسازی و زیبا سازی قاهره انجام می شود و سازمان مذکور نیز مسؤلیت نظافت خیابانها و نگهداری از فضای سبز را عهده دار خواهد بود.

همچنین از شهروندان خواسته شده است چنانچه در هر محله یا خیابانی پاکبان اقدام به جمع آوری زباله نکرد با شماره تلفنی که به همین منظور اختصاص یافته تماس گرفته و گزارش کنند. جمعیت قاهره بزرگ بیش از 22 میلیون نفر است و این شهر که یکی از پرجمعیت ترین شهرهای جهان به شمار می رود سالهاست که با معضل جمع آوری زباله روبه رو بوده است.