۰ نفر

ثبت بدترین عملکرد اقتصادی عربستان طی ۱۰سال گذشته

۱۳ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۱۳
کد خبر: 261346
ثبت بدترین عملکرد اقتصادی عربستان طی ۱۰سال گذشته

آمارها نشان می دهد رشد اقتصاد عربستان در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۷ به منفی ۱.۸ درصد رسید.

به گزارش تریدینگ اکونومیکس، این رشد اقتصادی منفی پس از رشد منفی ۰.۴۳ درصدی سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ اتفاق می افتد و نشان می دهد اقتصاد عربستان بر خلاف ادعاهای سردمداران خود با مشکلات عمیقی روبروست. رشد منفی سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷، بدترین عملکرد اقتصادی عربستان از سال ۲۰۰۹ میلادی تاکنون محسوب می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، آمارها نشان می دهد بخش تولید عربستان بیش از سایر بخش ها با مشکل مواجه است و رشد آن در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ معادل منفی ۴.۸ درصد بوده است. تولید نفت خام و گاز عربستان رشدی منفی ۴.۹ درصدی را تجربه کرده است. هم چنین رشد بخش خرده فروشی این کشور از ۲.۷ درصد در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ به ۰.۸ درصد در سه ماهه چهارم سال کاهش پیدا کرده است.

با این حال به لطف رشد مثبت شش ماهه اول، اقتصاد عربستان در مجموع رشدی ۰.۷۴ درصدی در سال ۲۰۱۷ را تجربه کرد که در مقایسه با رشد ۱.۶۷ درصدی سال گذشته، کاهش آن مشهود است.

اقتصاد عربستان در سال های ۱۹۶۹ تا ۲۰۱۷ به طور میانگین ۴.۱۷ درصد رشد داشته که بالاترین رقم ثبت شده آن، رشد ۲۴.۲۰ درصدی سه ماهه چهارم سال ۱۹۷۳ و کمترین آن نیز رشدمنفی ۲۰.۷ درصدی سه ماهه چهارم سال ۱۹۸۲ بوده است.