۰ نفر

سرقت یک میلیون دلاری هکرها از خودپردازهای آمریکا

۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۵:۳۸
کد خبر: 249712
سرقت یک میلیون دلاری هکرها از خودپردازهای آمریکا

گروهی از هکرهای اینترنتی با حمله به خودپردازهای بانکی در سراسر آمریکا موفق به سرقت پول‌های نقد از آنها و وارد آوردن خسارات سنگین مادی شده‌اند.

به گزارش بیزینس اینسایدر، هکرها از طریق دسترسی فیزیکی به خودپردازهای هدف و با استفاده از تجهیزات ویژه توانسته اند آنها را دستکاری کرده و پول های نقد را از داخل آنها خارج کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس ، خودپردازهایی که در این حملات سرقت شده اند مجهز به سیستم عامل ویندوز ایکس پی بوده اند که از جمله سیستم عامل های قدیمی و بسیار آسیب پذیر تولیدی شرکت مایکروسافت است. ولی خودپردازهای مجهز به ویندوز 7 ایمن تر بوده و لذا حملات علیه آنها موفق نبوده است.

کل مبالغ سرقت شده از این طریق بالغ بر یک میلیون دلار اعلام شده است. این خودپردازها در نقاط مختلفی از آمریکا از سواحل شرقی تا سواحل دورافتاده غربی این کشور قرار داشته اند و پلیس هنوز موفق به شناسایی عوامل حملات مذکور نشده است.

این اولین بار نیست که آسیب پذیری های امنیتی ویندوز ایکس پی منجر به سرقت پول از طریق دسترسی فیزیکی به دستگاه های خودپرداز می شود. پیش از این موارد مشابهی از این حملات در کشورهای آمریکای لاتین و همین طور کشورهای اروپایی رخ داده بود.