۰ نفر

حکومت نظامی در مناطق تحت تسلط کردهای سوریه

۱۵ دی ۱۳۹۶، ۱۷:۰۰
کد خبر: 242513
حکومت نظامی در مناطق تحت تسلط کردهای سوریه

منابع خبری نزدیک به تروریست های تکفیری اعلام کردند که نیروهای دمکراتیک سوریه(قسد) در مناطق تحت تسلط خود در استان الحسکه سوریه حکومت نظامی و منع تردد اعلام کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، رسانه های نزدیک به تروریست ها روز جمعه افزودند که نیروهای دمکراتیک سوریه اعلام کردند که رفت و آمد در شهر الحسکه از ساعت 19 تا نخستین ساعت های صبح ممنوع است.

این رسانه ها دلیل این اقدام نیروهای کرد سوریه را اعلام نکرده اند.

شهرداری 'الشعب' وابسته به نیروهای کردی در شهر الحسکه نیز اماکن تجاری را مجبور کرده اند از ساعت17 تا بامداد روز بعد مغازه های خود را تعطیل کنند.

این شهرداری، تهدید کرد که هر فردی به این تصمیم پایبند نباشد با مجازات و جریمه مالی روبرو می شود.

در روزهای گذشته حوادث سرقت و غارت مغازه های مردم در شهر الحسکه تحت تسلط کردهای سوریه افزایش یافته و با اعتراض ساکنان این شهر روبرو شده است.

صاحبان این اماکن، نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) را عامل این سرقت ها می دانند زیرا همه مغازه های غارت شده در نزدیکی مقرهای آن ها قرار داشته است.

نیروهای دمکراتیک سوریه (کردها) با پشتبیانی ائتلاف آمریکایی مناطقی از استان های دیرالزور، الرقه و الحسکه را از گروه تروریستی داعش پاکسازی کردند و هم اکنون بر 25 درصد خاک سوریه تسلط دارند.

سوریه از 7 سال قبل درگیر جنگ با گروه های تروریستی - تکفیری مورد حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان و برخی از کشورهای منطقه است.

براساس اعلام های غیر رسمی، با گذشت نزدیک به هفت سال از بحران سوریه، نزدیک به نیم میلیون نفر در این کشور کشته شده اند.

در مقابل حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان و ترکیه از گروه های تروریستی در سوریه، جمهوری اسلامی ایران در طول این مدت پشتیبان همه جانبه مردم و نظام سوریه برابر این فتنه بوده است.